پاسگاه محیط‌بانی کمردشت در پارک ملی لار افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۹۱۵۱۱

به گزارش جام‌جم، کیومرث کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در حاشیه افتتاح پاسگاه محیط‌بانی کمردشت با اشاره به این‌که بر اساس تقسیم‌بندی اتحادیه جهانی حفاظت مقررات خاصی بر پارک ملی حاکم است، افزود: ما در کشور بیش از 20 پارک ملی داریم که این پارک‌ها ذخیره‌گاه‌هایی هستند که ضمن استفاده اصولی این نسل باید برای آیندگان حفظ شوند.
وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست در این مناطق کفیل قانونی همه دستگاه‌هاست و هیچ گونه حق واگذاری ندارد و بهره‌برداری در این مناطق نیز باید اصولی و پایدار باشد تا بتوانیم این امانت الهی را به نسل‌های بعد تحویل دهیم.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در ادامه با بیان این‌که امروز شاهد افتتاح پنجمین پاسگاه محیط‌بانی استان در سال 97 بوده‌ایم، تصریح کرد: پارک ملی لار یک اکوسیستمی است که در بین دو استان مازندران و تهران قرار گرفته است و این پارک تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران است.
کلانتری با اشاره به این‌که منزلت پارک ملی لار در رده پارک ملی گلستان و پارک ملی دریاچه ارومیه است، عنوان کرد: وجود چشم‌انداز‌های زیبا و کم‌نظیر از قله دماوند، تامین آب شرب کلانشهر تهران که یکی از بهترین منابع آب‌های باکیفیت تهران بوده و همچنین وجود مجموعه چشمه‌ها و رودهایی که حدود 340 میلیون مترمکعب آب را می‌تواند جمع‌آوری کند از جمله ویژگی‌های حائز اهمیت این منطقه است.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 170 میلیون متر مکعب آب از این منطقه به تهران منتقل می‌شود و از طریق وزارت نیرو طرح‌هایی برای انتقال بیشتر آب برای مصرف شرب کلانشهر تهران در حال پیگیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها