سندرم «آپنه خواب» که بیشتر مبتلایان به آن از ابتلای خود اطلاع ندارند، مشکلی است که شش‌درصد از مردم یا از هر 20 نفر یک نفر را مبتلا می‌کند، اما این سندرم چه علائمی دارد و چگونه باید بدانیم که به آن مبتلا هستیم؟
کد خبر: ۱۱۹۱۲۶۰

احساس خستگی در طول روز: مشکل خستگی در طول روز می‌تواند از علائم آپنه خواب باشد. خستگی روزانه ناشی از آپنه خواب، مردان را بیشتر از زنان تحت تاثیر قرار می‌دهد.
بیدار شدن با سردرد: اگر صبح‌ها با سردرد از خواب بیدار می‌شوید، احتمالا باید آپنه خواب را مقصر بدانید. تحقیقی که در دانشگاه استنفورد انجام شد، نشان داد حتی اگر به میزان کافی بخوابید، آپنه خواب باعث می‌شود خواب باکیفیتی نداشته و در نتیجه صبح سردرد
داشته باشید.
بیدار شدن مکرر در طول شب: اگر شب‌ها چند بار از خواب بیدار می‌شوید و احساس می‌کنید باید به دستشویی بروید ممکن است مثانه‌تان مشکلی نداشته باشد و صرفا دچار آپنه خواب باشید.
اضطراب و نوسانات خلقی: نوسانات خلقی مکرر می‌توانند محصول جانبی آپنه خواب باشند. مطالعه‌ای که در دانشگاه هاروارد انجام شده نشان داد کسانی که دچار آپنه خواب هستند از افسردگی و خستگی ذهنی رنج می‌برند.
کاهش مهارت‌های رانندگی: براساس مطالعه‌ای که در سال 2015 در دانشگاه گوتنبرگ سوئد انجام شد، افراد مبتلا به آپنه خواب 5/2 برابر بیشتر دچار تصادفات رانندگی می‌شوند. مطالعه دیگری در آمریکا نشان داد تصادفات رانندگی کسانی که آپنه خواب آنها درمان شده است تا 70درصد کاهش می‌یابد.
افزایش وزن بدون دلیل : هورمون‌های مسؤول تنظیم احساس گرسنگی در طول شب سخت کار می‌کنند. اگر بر اثر آپنه خواب روال طبیعی چرخه شبانه‌روزی بدن به هم بخورد، این هورمون‌ها به اندازه کافی ترشح نمی‌شوند و شما در طول روز احساس گرسنگی بیشتری می‌کنید.
ناتوانی جنسی: ناتوانی جنسی یکی از علائم عمده آپنه خواب در مردان است. افرادی که دچار اختلال نعوظ هستند احتمال ابتلای آنها به آپنه خواب دوبرابر بیشتر است.

یاسمین مشرف

مترجم

منبع: ba-bamail.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها