مدیر‌کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از افزایش۱۰ تا ۲۰ درصدی اعزام‌های زمینی و هوایی به عتبات در نوروز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۰۸۳۷

به گزارش مهر، مرتضی آقایی درباره اعزام‌های نوروزی زائران به عتبات عالیات افزود: پیش‌ثبت‌نام برای اعزام‌های نوروزی در حال انجام است و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.
آقایی با اشاره به این‌که تاکنون ۷۰ هزار نفر پیش‌ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند، ادامه داد: ظرفیت اعزام ما طی مدت اعلام شده ۶۰ هزار نفر است که با توجه به تعداد بالای افرادی که پیش‌ثبت‌نام انجام داده‌اند، برای اعزام‌ها قرعه‌کشی انجام می‌دهیم.
مدیر‌کل عتبات‌عالیات سازمان حج و زیارت عنوان کرد: به جز ایام نوروزی، در مراسم و مناسبت‌های پیش‌رو مانند ۲۷ رجب، سوم شعبان، ۱۳ رجب و ۲۵ رجب، برنامه ویژه داریم. به این دلیل اعزام‌ها را تا هشتم اردیبهشت در نظر گرفته‌ایم.
وی با اشاره به افزایش قیمت اعزام‌های نوروزی گفت: هنوز به صورت قطعی افزایش قیمت‌ها مشخص نشده است، اما پیش‌بینی اولیه ما این است که سفرهای زمینی به عتبات‌عالیات ۱۰ درصد و سفرهای هوایی نیز ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد.
آقایی افزود: حداقل قیمت اعزام زمینی به عتبات یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر دو میلیون و صد هزار تومان است. سفرهای هوایی نیز حداقل سه میلیون و ۲۰۰ هزار و حداکثر سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
وی با اشاره به شرایط امنیتی کشور عراق ادامه داد:‌ علاقه‌مندان به تشرف به اماکن زیارتی عراق برای ثبت‌نام و اعزام، کاروان‌های مجاز تحت پوشش حج را انتخاب کنند، چرا که این گروه‌ها از پوشش بیمه‌ای، امنیتی و درمانی برخوردارند. مدیر‌کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت عنوان کرد: چند روز قبل بر اثر حادثه تروریستی در سامرا، تعدادی از زائران ایرانی که به‌صورت غیرمجاز سفر کرده بودند، دچار حادثه شدند. حال یکی از آنها وخیم است و چند نفر نیز زخمی شده‌اند، به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما از طریق دفاتر رسمی و قانونی سازمان حج، ثبت‌نام و اعزام انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها