جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «360 درجه» نگاهی به عملکرد خاندان بوش در آمریکا و فعالیت‌های جورج هربرت واکر بوش، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده دارد.
کد خبر: ۱۱۹۰۴۳۱

به‌گزارش جام‌جم، هفته گذشته جورج هربرت واکر بوش چهل و یکمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در سن 94 سالگی درگذشت. او در سال‌های 1989 تا 1993 رئیس‌جمهور آمریکا بود، اما فقط یک دوره چهار ساله توانست مهمان کاخ سفید باشد. البته بوش پدر در دوره ریگان به مدت هشت سال معاون اول رئیس‌جمهور بود؛ درست در سال‌هایی که حادثه حمله به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس اتفاق افتاد. او درباره حادثه حمله به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس گفته بود آمریکا هیچ‌گاه به دلیل شلیک ناوگان دریایی‌اش و کشته شدن 290 مسافر از ایران عذرخواهی نخواهد کرد.
خاندان بوش را باید یکی از قدرتمندترین و بانفوذترین خانواده‌های آمریکایی در کسب و کار و سیاست دانست. این خانواده طی چند سال گذشته علاوه بر حضور موفقی که در حوزه بانکداری و تجاری داشته، دو سناتور، یک قاضی دیوان‌عالی، دو فرماندار ایالتی و دو رئیس‌جمهور را معرفی کرده است. پیتر شویزر، نویسنده معروف آمریکایی این خاندان را به عنوان موفق‌ترین سلسله سیاسی تاریخ آمریکا معرفی کرده است.
این قسمت از برنامه 360 درجه به بهانه درگذشت بوش پدر، سراغ خاندان بوش رفته و عملکرد آنان را به دقت مورد بررسی قرار داده است.
360 درجه مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت 21 و 30 دقیقه از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها