محمد کیادربندسری از حرف و حدیث‌های پیرامون حذفش از تیم ملی می‌گوید

وقتی نفر اول اسکی ایران دور خورد!

تیم ملی اسکی آلپاین در حالی سه روز دیگر به رقابت‌های قهرمانی جهان اعزام می‌شود که هنوز انتخاب اعضای این تیم برای اعزام، محل تردید و شک اهالی اسکی شده است. کارشناسان بر این باور هستند، رقابت پوئن فیز (امتیاز جهانی) برای تغییر نفر نخست ترکیب تیم ملی مشکوک بود و همین حاشیه‌های فراوانی را در آستانه اعزام برای تیم ملی اسکی ایجاد کرده است. بعد از حذف عجیب حسین ساوه شمشکی از ترکیب تیم حالا نوبت به محمد کیادربندسری، نفر نخست اسکی آلپاین ایران رسیده است.
کد خبر: ۱۱۹۰۳۴۰

در شرایطی که محمد کیادربندسری بی‌تردید و بدون محاسبه در مسابقات طول فصل رتبه نخست را از آن خود کرده بود، مشخص نیست تلاش مسؤولان فدراسیون برای برگزاری مسابقه در فاصله تنها چهار روز تا اعزام برای تغییر در پوئن فیز (امتیاز جهانی) ورزشکاران و جایگزینی فردی به جای کیادربندسری در رتبه نخست ترکیب چیست؟
ماجرا از این قرار است که در رقابت‌های قهرمانی جهان، اسکی باز با پوئن فیز، بهتر از ترکیب تیم مجوز شرکت در رقابت اصلی را دارد. در حالی که تا پیش از این همه مطمئن بودند کیادربندسری با شایستگی‌های اثبات شده در طول فصل، مدال‌های متعدد قهرمانی آسیا و تنها دارنده مدال بازی‌های آسیایی نماینده نخست ایران است، مسؤولان فدراسیون در اقدامی عجیب، مشکوک و غیرمنطقی در خلال رقابت‌های جوانان، ترکیب تیم ملی بزرگسالان را در مسابقه‌ای شرکت دادند که کیادربندسری به‌دلیل سرماخوردگی در آن حضور نداشت.
در پی اسکی عجیب و ضعیف برخی شرکت‌کنندگان، مرتضی جعفری موفق شد در شرایطی نه چندان طبیعی و البته بحث برانگیز در غیاب کیادربندسری پوئن جهانی خود را بالا ببرد تا وی به عنوان نماینده نخست ایران نماینده واقعی اول ایران را دور بزند.
سوال خانواده اسکی از سرمربی جدید و تازه کار تیم ملی این است که در کجای جهان عملکرد یک ورزشکار در طول تمام سال، برتری‌اش در تمام مسابقات فصل و همین‌طور تجربه و پوئن جهانی او نادیده گرفته می‌شود و عجولانه فقط چهار روز مانده به اعزام، مسابقه‌ای برای تغییر نفر نخست، آن هم در غیاب مرد شماره یک اسکی ایران برگزار می‌شود؟ این در حالی است که مسابقه بخش بانوان این رقابت لغو شده و مشخص نیست چرا نمایندگان اعزامی تیم مردان در آستانه اعزام به رقابت جهانی به جای کاهش خطر ریسک مصدومیت باید به دنبال دور زدن حقانیت ورزشکاری دیگر باشند.
پشت پرده یک تبانی
محمد کیادربندسری که از این وضعیت ناراحت بود، در گفت‌وگو با فارس، به شدت به شرایط فعلی اعتراض کرد.
او گفت: در این مسابقات علاوه بر 30 نفر اول دنیا کشورها می‌توانند چهار ورزشکار را اعزام کنند اما قبل از مسابقه اصلی باید مسابقه انتخابی بدهند. اگر توانستند بین 25 نفر اول باشند، راهی فینال خواهند شد. اگر کشوری مثل ایران در بین این کشورهای برتر نباشد، کسی که بهترین پوئن را دارد می‌تواند شرکت کند. من در همه مسابقه‌ها اول شدم و باید نماینده ایران در مسابقه اصلی می‌شدم اما سرما خورده بودم و روز گذشته در مسابقه نبودم حتی گواهی پزشکی هم آوردم. گفتم استراحت می‌کنم تا حتی اگر نتوانم بهتر از دوره قبل نتیجه بگیرم، آن نتیجه را تکرار کنم اما تبانی کردند و این از نظر فدراسیون جهانی جرم است. اولین شخصی که مجرم محسوب می‌شود ناظر فدراسیون جهانی یعنی دبیر فدراسیون است. من می‌دانم ورزشکاران تبانی کردند، آرام‌تر اسکی کردند تا مرتضی جعفری به عنوان نفر اول پوئن بیشتری داشته باشد.
ملی‌پوش اسکی ایران در خصوص اختلاف ثانیه با دو ورزشکار دیگر گفت: دو ورزشکار نهایتاً در دو مانش 3، 4 ثانیه با من اختلاف داشتند اما در مسابقه دیروز این اختلاف با مرتضی جعفری به 41 ثانیه رسیده بود این یعنی آرام اسکی کردن و امتیاز دادن به جعفری.
کیادربندسری در پاسخ به این که چرا باید فدراسیون چنین کاری کند تا جعفری امتیاز بیشتری به دست آورد، عنوان کرد: امسال سیستمی پیش آمده که گروهی هستند که می‌خواهند مهره‌های خود را جلو بیاورند. حسین ساوه شمشکی را به بهانه عدم حضور در اردو حذف کردند او از نظر فنی خوب بود. اگر از نظر اخلاقی مشکل داشت، کمیته انضباطی باید موضوع را حل کند. البته من در مسابقات جهانی حضور دارم اما مهم حضور در بین 25 نفر است.
وی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر این‌که آیا این اتفاقات را با رئیس فدراسیون در میان گذاشته یادآور شد: با رئیس فدراسیون تماس گرفتم او گفت بررسی می‌کند و پیگیر است. البته بخش زیادی از این اتفاقات بدون اطلاع او رخ می‌دهد و رئیس فدراسیون نمی‌داند چرا چنین اختلافاتی افتاده است، اعتقاد دارم این یک روال است و تمام این اتفاقات زیرنظر دبیر فدراسیون و با اطلاع او صورت می‌گیرد. هفته گذشته که شیراز بودیم، شنیدم که دبیر فدراسیون می‌گفت بچه‌ها می‌توانند آرام اسکی کنند تا پوئن دهند. من به او پیام دادم و گفتم شما نماینده فدراسیون جهانی هستید چرا اجازه دادید چنین‌کاری صورت گیرد؟ اما او به من جواب داد شما یک عده بی‌سواد هستید که دور هم جمع شده‌اید و من متأسفم. من که لیسانس تربیت بدنی دارم بی‌سواد هستم یا دبیر فدراسیون که رشته کشاورزی خوانده است؟

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها