تحقیقات جنایی از زن مامایی که سقط جنین غیرقانونی می‌کرد، راز فروش نوزادان توسط او را فاش کرد.
کد خبر: ۱۱۸۹۹۹۲

به گزارش جام‌جم، اوایل بهمن امسال ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران زن 40 ساله‌ای را در غرب تهران بازداشت کردند که لیسانس مامایی داشت و در زمینه سقط جنین‌های غیرقانونی فعالیت می‌کرد. تحقیقات پلیسی با دستور بازپرس سهرابی، رئیس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران ادامه داشت تا این‌که فرد ناشناسی نامه‌ای را برای پلیس ارسال کرد که در آن نوشته شده بود این زن ماما که غیرقانونی سقط جنین می‌کند، در زمینه فروش نوزادان هم فعالیت دارد. همچنین نگارنده نامه برای صحت ادعای خود نام و نشانی از خانواده‌ای داده بود که یکی از همان نوزادان را خریده و از او نگهداری می‌کردند. سرانجام زوج مورد نظر شناسایی و به پلیس آگاهی احضار شدند.
مرد جوان در تحقیقات گفت: من و همسرم سال‌ها بود که ازدواج کرده و بعد از کلی درمان معلوم شد بچه‌دار نمی‌شویم. همه راه‌ها را برای پذیرش بچه رفتیم اما به خاطر بروز مشکلاتی این کار انجام نشد و ما در حسرت شنیدن صدای بچه در خانه‌مان بودیم. همسرم افسرده شده بود. یک روز همسرم را به درمانگاهی برده بودم که با زن مامایی آشنا شدیم که می‌گفت اگر نوزادی را یافت برایمان می‌آورد تا از او نگهداری کنیم. بعد از چند ماه او با ما تماس گرفت و گفت برایمان نوزاد پسری را یافته و نزد وی برویم و من و همسرم به محل کارش رفتیم. بعد از گفت‌وگو با وی متوجه شدیم که زنی در درمانگاه محل کار او زایمان کرده و به خاطر مشکلات مالی نمی‌توانسته از فرزندش نگهداری کند و رفته است. زن ماما از من پنج میلیون تومان گرفت و نوزاد چندروزه پسر را به ما تحویل داد که حالا چهار ساله است. برای این کودک به نام خودمان شناسنامه گرفتیم و زندگی‌مان خیلی بهتر شد .
این در حالی بود که دیروز متهم زن به شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و به بازپرس پرونده گفت: ده سال پیش سقط جنین می‌کردم و بعد از مدتی توقف دوباره فعالیت مجرمانه‌ام را ادامه دادم. مادر این کودک برای زایمان نزد من آمد. شوهر معتادش او را ترک کرده و پول و جایی برای نگهداری از فرزندش نداشت. او زایمان کرد و پسری به دنیا آورد. فرزند او ناراحتی ریه داشت که بعد از 24 ساعت بستری بودن کودک حال او بهتر شد. مادر کودک از من خواست فرزندش را به خانواده‌ای بدهم تا از او نگهداری کنند. من هم چون خانواده‌‌ای را می‌شناختم که از بیمارانمان بودند و بچه‌دار نمی‌شدند، چهار سال پیش نوزاد را تحویل آنها دادم.
با توجه به این‌که احتمال می‌رود این متهم زن در فروش نوزادان دیگری هم نقش داشته باشد، با دستور قضایی ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات در این باره را آغاز کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها