زمان زیادی تا شروع جام ملت‌های امارات باقی نمانده است. در دی‌ماه ایران در مسابقات حاضر می‌شود تا برای قهرمانی مبارزه کند؛ البته اگر تعلیق احتمالی فوتبال باعث حذف تیم‌ملی از این مسابقات نشود. در همین حال علی دایی چهره مشهور فوتبال ایران در گفت‌وگو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره توضیحاتی داده است. او می‌گوید: «من فکر می‌کنم ژاپن مدعی اصلی قهرمانی است ولی ایران هم در سطح بسیار خوبی قرار دارد و آماده انجام بازی‌های خوب است. امیدوارم تیم‌ملی ما به فینال جام ملت‌ها برسد.»
کد خبر: ۱۱۸۹۸۸۸

ژاپن واقعا پیشرفت کرده
دایی در ادامه از ژاپن و عملکردش در جام‌جهانی روسیه تعریف می‌کند و ادامه می‌دهد: «ژاپن در روسیه نشان داد که می‌تواند عالی بازی کند و بسیار پیشرفت کرده است. اگر ایران و ژاپن در مراحل قبل از فینال با هم بازی نکنند، بیشترین شانس را برای بازی مقابل هم در این مرحله دارند. تیم ملی ایران در دو، سه سال گذشته، واقعاً پیشرفت کرده است. بازیکنان مدت زیادی کنار هم بازی کرده‌اند و درک خوبی میان آنها وجود دارد.»
طارمی می‌تواند آقای گل شود
دایی که با 14 گل زده در صدر جدول گلزنان تاریخ جام ملت‌ها قرار دارد، درباره تیم‌ملی ایران هم می‌گوید: «فکر می‌کنم اگر به فینال رقابت‌ها برسیم، علیرضا جهانبخش یکی از مهره‌های کلیدی ما خواهد بود. سامان قدوس دیگر بازیکنی است که می‌تواند عملکرد خوبی در جام ملت‌های آسیا داشته باشد. اگر مهدی طارمی در پُست همیشگی خود در نوک حمله ایران بازی کند، می‌تواند آقای گل مسابقات شود، اما این به تاکتیک‌های سرمربی تیم مربوط است. مهاجمان خوب دیگری در آسیا هستند که برای کسب این عنوان (آقای گلی جام ملت‌های آسیا) با هم رقابت می‌کنند. سردار آزمون هم مهاجم خیلی خوبی است که در سال‌های آینده می‌تواند در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی کند.»
باید در امارات قهرمان می‌شدیم
43 سال از آخرین قهرمانی ایران در آسیا می‌گذرد اما چرا؟ دایی در این باره می‌گوید: «دلایل زیادی وجود دارد که چرا در این سال‌های طولانی به قهرمانی آسیا نرسیده‌ایم. مثلا ما در مسابقات سال 1996 امارات باید قهرمان می‌شدیم، اما در ضربات پنالتی مقابل عربستان شکست خوردیم که من یکی از پنالتی‌ها را از دست دادم. فکر می‌کنم بهترین بازی‌های ما در سال 1996 بود. جایی که به مقام سوم مسابقات رسیدیم و شایسته قهرمانی بودیم. بسیار خوب بازی کردیم و بدشانس بودیم که به قهرمانی نرسیدیم. »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها