نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا می‌گوید حاضر است در حضور میانجیگران بین‌المللی با آنهایی که قصد براندازی دولتش را دارند وارد مذاکره شود. این سخن درحالی ابراز می‌شود که همچنان فشارهای خارجی برای تغییر دولت در ونزوئلا ادامه داشته و ناظران نیز نسبت به احتمال وقوع یک جنگ داخلی در این کشور هشدار می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۸۹۱۸۹


به گزارش مهر، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در مصاحبه با ریانووستی گفت: آماده نشستن پشت میز مذاکره هستم تا به خاطر صلاح ونزوئلا، به خاطر صلح و آینده این کشور با اپوزیسیون صحبت کنم. مادورو در مصاحبه با اسپوتنیک نیز از آمادگی خودش برای صحبت با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود حال آن‌که تاکید کرد تیم وی به‌ویژه جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید مانع از تحقق چنین دیداری خواهند شد. رئیس‌جمهور ونزوئلا در عین حال گفت ترامپ از دولت و گروه‌های مافیایی کلمبیا خواسته است او را ترور کنند. اخیرا رسانه‌های آمریکایی از خروج مخفیانه گوایدو از مرزهای کلمبیا و سفر وی به بوگوتا و واشنگتن برای دیدار و رایزنی با مقامات آمریکا و کلمبیا خبر داده بودند. در نشست خبری دوشنبه‌شب جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که برای اعلام تحریم‌های تازه اقتصادی علیه کاراکاس برگزار شد، عکسی از دفترچه یادداشت وی منتشر شد که روی آن نوشته شده بود «اعزام 5000 نظامی به کلمبیا». این موضوع، گمانه‌زنی‌ها درباره همکاری‌های بسیار نزدیک دولت کلمبیا با آمریکا برای سرنگونی نیکلاس مادورو را افزایش داد.
روزنامه تایمز انگلیس با پرداختن به تهدیدات اخیر آمریکا مبنی بر حمله به ونزوئلا نوشت انجام عملیات نظامی در این کشور مستلزم حضور 25 هزار سرباز آمریکایی است. این رسانه انگلیسی در ادامه گزارش خود با مطرح کردن سؤالی درباره این‌که آیا پنتاگون قصد دارد از نیروی نظامی برای برکناری نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا استفاده کند یا خیر، به نقل از یک مقام سابق در وزارت دفاع آمریکا آورد که انجام عملیات نظامی در ونزوئلا نیازمند ۲۵ تا ۳۰ هزار سرباز آمریکایی است و دامنه و موفقیت این عملیات به میزان وفاداری نیروهای نظامی این کشور به مادورو بستگی دارد.
نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین در مصاحبه خود با برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری مخالفت کرد و گفت این انتخابات سال 2025 برگزار خواهد شد. وی درعین حال با برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان موافقت کرد و گفت برای ایجاد صلح و آرامش در کشورش حاضر است این انتخابات را برگزار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها