رئیس‌پلیس پیشگیری ناجا با بیان این‌که تجهیز البسه نیروی انتظامی به دوربین از برنامه‌های حوزه پلیس پیشگیری است، اعلام کرد: این برنامه به دلیل تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات متوقف شده است.
کد خبر: ۱۱۸۸۶۹۷

به گزارش ایسنا، سردار محمد شرفی در حاشیه بیستمین همایش فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با حضور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت وقوع جرایم خشن یعنی سرقت مسلحانه، سرقت از بانک، سرقت از طلافروشی و سرقت به عنف گفت: از ابتدای امسال تاکنون جرایم خشن در سطح کشور 4 درصد و در استان چهارمحال و بختیاری ۱۳ درصد کاهش داشته است که این امر نشان‌دهنده عملکرد مطلوب نیروی انتظامی درحوزه پیشگیری از وقوع جرم و کنترل جرایم خشن است.
وی ادامه داد: با توجه به بحران‌ها و تنش‌های اقتصادی در سال جاری، نیروی انتظامی در خصوص حفظ امنیت در این حوزه‌ها ماموریت‌هایی داشته که نتایج قابل قبول و پیشگیرانه‌ای نیز گرفته است.
رئیس‌پلیس پیشگیری ناجا تلاش در راستای توسعه زیرساخت‌های پیشگیری با افزایش کمی کلانتری‌ها و ساختارهای کلانتری و پاسگاه‌ها در مناطق جمعیتی و راه‌اندازی واحدهای سیار پلیس در مناطق حاشیه‌نشین و مناطق دور افتاده را از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه پلیس پیشگیری عنوان کرد و ادامه داد: توسعه پایش تصویری در سطح جامعه به‌ویژه در مناطق جرم‌خیز و حاشیه‌نشین و افزایش توان عملیاتی حوزه پلیس پیشگیری در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.
شرفی افزایش توان عملیات‌ فردی و قابلیت‌های فردی ماموران را نیز از دیگر برنامه‌های آتی عنوان کرد و گفت: تجمیع خطوط ۱۱۰ موجب افزایش صحت آمار انتظامی شده است.
رئیس‌پلیس پیشگیری ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: شرایط اقتصادی، معیشتی و اجتماعی موجب بالا رفتن آمار سرقت‌های خرد شده که در این خصوص نیز اقداماتی انجام شده و در حال انجام است تا این آمار کاهش یابد.
وی تکریم مردم را به عنوان یکی از برنامه‌های پلیس پیشگیری برشمرد و افزود: افزایش شاخص‌های حقوق شهروندی و حقوق متهمان و راه‌اندازی سامانه‌های مربوط به اصل ماده ۳۹ پیش‌‌بینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها