گزارش سایت AFC از بازی حساس نیمه نهایی

از ایران بدون طارمی تا دشمنان ناآشنا

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از دیدار بزرگ ایران و ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به تحلیل این تقابل دیدنی پرداخت. با نزدیک‌شدن به دیدار حساس ایران و ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی جام‌ملت‌های آسیا، چند نکته درخصوص این دو تیم را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
کد خبر: ۱۱۸۸۲۴۴

ایران بدون طارمی
خبر مهم برای ایران، غیبت طارمی از حضور در مرحله نیمه‌نهایی است. این مهاجم ایرانی به‌دلیل دریافت کارت زرد دوم برابر چین نمی‌تواند در بازی نیمه‌نهایی حاضر شود. طارمی در این رقابت‌ها سه گل برای ایران به ثمر رسانده است، اما ایران می‌تواند به وحید امیری خوشامد گوید.
آمارها: بیرانوند و ژاپن
تیم کارلوس کی‌روش یکی از سه تیم در تاریخ این جام است که در پنج بازی ابتدایی خود گل نخورده است، اما رکورد بی‌نظیر بیرانوند فراتر از این حرف‌هاست. این دروازه‌بان پرسپولیس در 20 بازی (شامل جام ملت‌های آسیا و جام جهانی) سنگربان کشورش بوده و تنها چهار گل دریافت کرده است؛ یعنی او در 17 بازی کلین شیت انجام داده است. تنها تیم‌های پرتغال، اسپانیا و سوریه توانسته اند دروازه بیرانوند را باز کنند.
2 تیم قدرتمند آسیایی در تاریخ
این دو تیم از تیم‌های قدرتمند آسیایی محسوب می‌شوند که در دو جام جهانی قبلی حضور داشته‌اند و ژاپن تیم موفق‌تر جام جهانی بوده است. ژاپن در چهار دوره جام ملت‌های آسیا به قهرمانی رسیده است. این تیم آسیای شرقی در آخرین شکست خود در سال 2007 مغلوب عربستان سعودی شد.
دشمنان ناآشنا
با وجود حضور دائمی این دو کشور در جام ملت‌های آسیا، ژاپن و ایران همیشه از رویارویی با یکدیگر اجتناب کرده‌اند. بیش از یک دهه است از آخرین بازی این دو تیم می‌گذرد و سامورایی‌ها در سال 2005 توانستند با نتیجه 2 بر یک، ایران را شکست دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها