کارآگاه بازی مالباخته، دزدان طلا را گرفتار کرد

دومجرم سابقه دار که با تشکیل باندی شبانه با توپی زنی به خانه‌های غرب و شمال غرب تهران دستبرد می‌زدند،با کارآگاه بازی یکی از مالباختگان دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۸۸۱۴۹

به گزارش جام‌جم، اوایل آبان امسال مردی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه‌34 تهران از سرقت شبانه خانه‌اش در غرب تهران خبر داد. پس از این شکایت، با دستور بازپرس بهشتی، تحقیقات پلیسی در این باره آغاز شد . شاکی به افسرتحقیق گفت: من و خانواده‌ام به مهمانی رفته بودیم. نیمه شب که بازگشتیم متوجه شکستن در آپارتمان و به هم ریختگی خانه و تخریب در گاوصندوق شدیم. دلار، یورو، سکه و طلاهای همسرم که در گاوصندوق بود، سرقت شده بود. این در حالی بود که افراد دیگری نیز با حضوردر پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. بررسی‌ها نشان داد در ورودی این خانه‌ها که در غرب و شمال غرب تهران بوده با شیوه توپی زنی تخریب و محتویات گاوصندوق‌های سرقت شده است. در هر دزدی بین 80 تا 300 میلیون تومان سرقت شده بود.
سرانجام چند روز پیش یکی از شاکیان با حضور درپلیس آگاهی، اطلاعات جدیدی در اختیار پلیس قرار داد. وی به افسر تحقیق گفت: از وقتی طلاهای دست ساز همسرم سرقت شده، هر از گاهی به عنوان مشتری به مغازه‌های طلافروشی می‌رفتم تا شاید ردی از طلاهای سرقتی به دست بیاورم . دیروز اتفاقی وارد مغازه طلافروشی شدم و یکی از دستبندهای همسرم را آنجا دیدم.وقتی از او سوال کردم، مدعی شد طلاها را از یک طلافروش سیار خریده است. توانستم هویت فروشنده طلا را شناسایی کنم.
در ادامه ماموران مخفیگاه طلافروش سیار را به‌دست آوردندو او بازداشت شد. تحقیقات از وی نشان ‌داد او از مجرمان سابقه دار است و تخصصش فقط فروش طلاهای دزدی است و با سارقان بسیاری همدستی دارد. در جریان تحقیقات پلیسی معلوم شد از چند ماه پیش با یک گروه جدید از سارقان خانه آشنا شده و طلاهای سرقتی و ارزهای خارجی را از آنها به مبلغ پایین می‌خریده و بعد این اموال دزدی را به صرافی و طلافروشی‌ها می‌فروخته است.
با اعتراف‌های مرد مالخر، متهمان فراری تحت تعقیب پلیس قرار گرفتندتا این‌که رد دونفرشان به دست آمد و دو روز پیش آنها بازداشت شدند. متهمان که دو دوست قدیمی و خلافکار بودند و به شیشه اعتیاد داشتند، در پلیس آگاهی بازجویی شدندو به دزدی‌های سریالی از خانه‌های غرب و شمال غرب تهران با همدست دو متهم فراری این باند اعتراف کردند. شهروز یکی از متهمان به افسر تحقیق گفت: من هشت بار به اتهام سرقت خانه، زورگیری، مصرف و خرید و فروش شیشه به زندان افتادم. چهار ماه پیش از زندان بیرون آمدم. دو هفته بعد از من هم‌سلولی قدیمی‌ام آزاد شد. بعداز آزادی به‌دنبال تشکیل باند سرقت بودیم که با دو خلافکار آشنا شدیم. خانه‌هایی که کسی در آن نبود را شناسایی و نقشه دزدی‌مان را اجرا می‌کردیم. در هر سرقت دو نفرمان در خیابان کشیک می‌دادیم و دو نفر دیگر وارد ساختمان‌هایی می‌شدند که دوربین نداشت. بعد از آن با شیوه توپی زنی در آپارتمان‌ها را باز و با ورود به آنجا در ده دقیقه گاوصندوق‌ها را با پیچ گوشتی باز می‌کردیم و محتویات آن که طلا، سکه، پول و ارزهای خارجی بود را سرقت می‌کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها