از ناصر کشاورز در طرح «چهل قلم» تجلیل شد

صدایش چکه‌ای آواز نگاهش تکه‌ای مهتاب

«دلم یک دوست می‌خواهد/ که خیلی مهربان باشد/ دلش اندازه دریا/ به رنگ آسمان باشد/ کسی باشد پر از شبنم/ پر از پروانه، آهو، آب/ صدایش چکه‌ای آواز/ نکاهش تکه‌ای مهتاب...» این عبارات بخش‌هایی است از شعر ناصر کشاورز، شاعر روزگار کودکی و نوجوانی ما دهه شصتی‌ها که برای دهه هفتادی و هشتادی‌ها و .... هم نوشته و می‌نویسد. هر چند کمی گرد پیری روی سرش نشسته و موهایش سپید شده، اما هنوز هم برای ما همان همراهی است که گاهی می‌شد تصور کنیم هم‌سن و سال خودمان است و حرف‌ها و نیازهایمان را خوب می‌فهمد. آن‌قدر که انگاری صدایش چکه‌ای آواز، نگاهش تکه‌ای مهتاب است، همان چیزی که در شعرهایش درباره یک‌دوست خوب گفته است...
کد خبر: ۱۱۸۷۹۰۷


از آقای کشاورز موسپید جمعه‌شب در قالب طرح «چهل قلم» نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به میزبانی یزد برگزار شد، تجلیل شده است. آن‌طور که ایسنا نوشته، این شاعر کودکان و نوجوانان در این مراسم راز موفقیت خود در عرصه شعر کودکانه را زنده بودن کودک درون خود دانسته و گفت: توجه به کودک پرشور و خلاق درون، در شکل‌گیری بزرگسالی مؤثر است و اگر این کودک مورد بی‌توجهی قرار بگیرد، احساس رهایی، نو بودن و به‌تازگی در انسان از بین می‌رود.
او افزود: کودکی، منشأ بسیاری از موفقیت‌های آینده در عرصه‌های علمی، صنعت و هنر است و بسیاری از بزرگان علمی، توجه به کودکی را برای پرورش و بالندگی انسان‌ها ضروری می‌دانند.
کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم مسؤولیت‌پذیری و تعهد شاعران و نویسندگان به آثارشان تأکید و بیان کرد: بنده طی سال‌های متمادی، هرروز بیش از پیش نسبت به آثار خود مسؤولیت‌پذیر شدم و نگرانی از اثرگذاری نوشته‌ها و شعرها در من بیشتر شده است، چرا که یک شاعر و نویسنده در قبال مخاطب خود باید متعهد باشد. او با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم و کودکان یزدی گفت: یزدی‌ها انسان‌هایی پاک، خوش‌اخلاق و مهربان هستند که این روحیه و خصیصه برگرفته از معماری سنتی و دلنشین یزد و صفا و صمیمیت موجود در تک‌تک مردمان این دیار است.ناصر کشاورز در پایان نیز بخش‌هایی از سروده‌های خود را خواند. در این مراسم تجلیل که با حضور هادی آشتیانی، مدیر کل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد، از این شاعر کودکان و نوجوانان با اهدای لوح سپاس دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تقدیر شد.
طرح «چهل قلم» به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح، ۴۰ نفر از نویسندگان در حوزه‌های مختلف در ۳۱ استان کشور مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها