رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که در منطقه ۲۲ تهران با بحران واحدهای آموزشی مواجه‌ایم گفت: بسیاری زمین‌ها که کاربری آموزشی داشتند با مجوز شهرداری فریز شده‌اند و در اختیار سایر بخش‌های غیر آموزش و پرورشی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۷۸۲۸

به گزارش ایسنا، مجتبی زینی‌وند با بیان این‌که قانون شوراها به عنوان یکی از قوانین مترقی بر هماهنگ‌سازی نهادها برای کمک به آموزش و پرورش به تصویب رسیده و نقش مهمی دارد، درباره مواد ۱۶ و ۱۷ قانون شوراها عنوان کرد: در ماده ۱۶ قانون شوراها آمده است شهرداری‌ها موظفند زمینه تملک اراضی با کاربری آموزشی را برای آموزش و پرورش فراهم کنند.
زینی‌وند ادامه داد: شهرداری باید زمین مدارس را تأمین کند. قانون صراحت دارد بخشی از هزینه‌های خرید همین زمینی که خود شهرداری مشخص کرده، باید از طریق سازندگان واحدهای تجاری تأمین شود و از محل عوارض ساخت واحدهای تجاری شهرداری باید صد‌درصد مبالغ دریافتی را به صورت تخصیص یافته در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که باید برای اجرای قانون شوراها یک نگاه و عزم ملی ایجاد شود، گفت: برخی قوانین موازی و مغایر با قانون که در مجلس تصویب شده، مانع اجرای قانون شوراهاست. وی در پاسخ به این‌که چرا قوانین شوراهای آموزش و پرورش به طور کامل عملیاتی نمی‌شوند، افزود: تحقق بسیاری از اهداف توسعه پایدار از مسیر تعلیم و تربیت می‌گذرد. همه کسانی که دغدغه پیشرفت دارند، آموزش و پرورش را در اولویت اصلی خود قرار داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها