تفاهم‌نامه برگزاری دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون، صبح روز گذشته با حضور دکتر علی دارابی، معاون امور استان‌های رسانه ملی و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، در ساختمان معاونت امور استان‌های رسانه ملی برگزار و همچنین از پوستر فراخوان این جشنواره رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۸۷۳۶۸

به گزارش جام‌جم، اولین دوره از جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون، اردیبهشت ماه سال جاری به همت معاونت امور استان‌های رسانه ملی، شبکه استانی همدان و به میزبانی این استان برگزار شد و فرصتی خوب برای برنامه‌سازان انیمیشنی و عروسکی کشور بود تا دور هم جمع شوند و ضمن نمایش دادن استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه‌شان، از پیشرفت‌های حوزه پویانمایی کشور بگویند. حالا قرار است دومین دوره از این جشنواره سال آینده در استان کرمانشاه برگزار شود و در مراسمی که صبح روز گذشته برگزار شد، دکتر دارابی و استاندار کرمانشاه تفاهم‌نامه‌ای را با هم امضا کردند.
دکتر دارابی در این نشست با اشاره به تجربه خوب برگزاری این جشنواره در دوره پیشین آن گفت: دومین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی و اولین دوره برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران، به میزبانی استان کرمانشاه در اردیبهشت 98 برگزار خواهد شد. هدف اصلی این جشنواره این است که بتواند در کنار مردم عزیز استان قرار بگیرد و هم ظرفیت‌ها و امکانات عمرانی و توسعه‌ای استان را منتقل کند و هم از بخشی از رنج و آلام مردم زلزله‌زده بکاهد. در طول مدت برگزاری جشنواره، هنرمندان ما در کنار مردم استان قرار می‌گیرند و فضایی صمیمانه و دوستانه را تشکیل می‌دهند.
دارابی افزود: فراخوان حضور و شرکت در این جشنواره اعلام شده و متقاضیان تا پایان بهمن مهلت دارند آثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند. کمیته انتخاب آثار و داوران آن هم به زودی انتخاب خواهند شد. امیدواریم این جشنواره برکات خوبی را هم برای برگزارکنندگان آن و هم مردم عزیز استان کرمانشاه داشته باشد.

تقدیر از رسانه ملی
هوشنگ بازوند در این مراسم با اشاره به زلزله مهیبی که سال گذشته در استان کرمانشاه رخ داد و موجب از دست رفتن جان و مال بخشی از هموطنان این استان شد، گفت: هرچند حضور شبکه‌های اجتماعی هم تأثیرگذار بود، اما حضور مردم و کمک‌رسانی آنان با پرچمداری رسانه ملی صورت گرفت و لذا از هماهنگی و اطلاع‌رسانی دقیق رسانه ملی در این زمینه تشکر می‌کنم. بازوند، اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع چالش‌ها و نیازها و همچنین خدمات ارائه شده هنگام حادثه را از ویژگی‌های خوب رسانه ملی به ویژه شبکه استانی کرمانشاه برشمرد.
بازوند در ادامه از پیشنهاد برگزاری دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون به میزبانی این استان نیز قدردانی کرد و گفت: تقاضای ما برگزاری یک برنامه فرهنگی بود، اما با توجه به دقت معاون استان‌های رسانه ملی به توسعه همه‌جانبه در کشور، پیشنهاد برگزاری این جشنواره به استان کرمانشاه داده شد.
وی با اشاره به شرایط استان در دوران پس از وقوع زلزله افزود: توجه ما در فعالیت‌های فرهنگی همچون این جشنواره، بازگرداندن نشاط به‌ویژه برای کودکان است. بزرگسالان شاید بتوانند راحت‌تر از کودکان بر ترس خود غلبه کنند، اما کودکان به برنامه‌ریزی و توجه ویژه نیاز دارند تا غم از ذهنشان خارج شود.
بازوند تاکید کرد: امیدواریم سال آینده، سال امید و نشاط برای مردم باشد و برنامه‌ریزی برای برگزاری این‌گونه فعالیت‌های فرهنگی نیز با هدف سایه انداختن بر غم و ترس مردم است. گفتنی است، دومین جشنواره ملی پویانمایی در بخش‌های مختلف و متنوعی چون بخش پویانمایی (سریال و مجموعه، فیلم کوتاه و نیمه‌بلند، سینمایی و تلویزیونی)، بخش عروسکی (مجموعه و سریال عروسکی)، بخش قالب‌های وابسته (آموزشی، موشن‌گرافیک، جلوه‌های بصری، فیلم‌های تبلیغاتی و عنوان‌بندی)، بخش طرح و فیلمنامه (طرح و ایده پویانمایی، فیلمنامه پویانمایی، فیلمنامه عروسکی) و بخش آثار موضوعی (شعار سال، مقاومت، مفاهیم دینی، فرهنگی، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، تهاجم سیاسی و فرهنگی و تجلیل از دستاوردهای اجتماعی) برگزار خواهد شد.

زهرا غفاری

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها