عباس اختری، تهیه‌کننده تب‌تاب در واکنش به حواشی عنوان کرد:

تعاملی بودن «تب‌تاب» می‌تواند الگو شود

برنامه تلویزیونی تب‌تـــــاب که حــــــــــالا چند‌هفته‌ای از شروع پخش آن روی آنتن شبکه سه می‌گذرد، برنامه‌ای است که از همان زمان تصمیم برای تولید و شروع ساختش، با حواشی همراه بوده و با وجود همین حواشی در خبرها سروصدا کرده است. اولین جنجال خبری تب‌تاب و در واقع اصلی‌ترین آن به انتخاب مجری برنامه مربوط می‌شد و در آن برهه زمانی، نام‌های متفاوتی چون بنیامین بهادری و محسن کیایی به عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های اجرای برنامه به میان آمد. گزینه‌هایی که البته خودشان هم تمایل به حضور در برنامه داشتند و جلساتی میان آنها و عوامل برنامه و شبکه برگزار شد؛ اما در نهایت به نتیجه نرسید و حالا باربد بابایی، مجری جوان برنامه‌هایی چون «شب‌کوک» در مقام مجری‌ برنامه انتخاب شده است.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۱۱

دیگر جنجال خبری برنامه را می‌توان در طراحی دکور آن دانست که انتقاد برخی رسانه‌ها را در پی داشت و عده‌ای از پرخرج و تجملاتی بودن آن سخن گفتند. در هر حال آنچه عیان است، متفاوت بودن دکور این برنامه و تازگی آن است که تاکنون نظیرش را در برنامه دیگری ندیده بودیم و تعاملی‌بودن و نظر مخاطبان، نقش اصلی را در تغییر لحظه به لحظه دکور ایفا می‌کند.

عباس اختری، تهیه‌کننده تب‌تاب در گفت‌وگو با جام‌جم به این حواشی پاسخ می‌دهد.

«ت» مثل تعامل

تعامل اصلی‌ترین نقش را در تب‌تاب ایفا می‌کند و در واقع برنامه بر همین محور اساسی استوار شده است. تعاملی که در ارتباط مخاطبان و بینندگان با برنامه شکل می‌گیرد و آرای لحظه به لحظه آنها به ادامه برنامه و مسیر گفت‌وگوهای مجری با مهمان جهت می‌بخشد.

اختری، تهیه‌کننده این برنامه توضیح می‌دهد: تب‌تاب برنامه‌ای است که ویژگی‌های تازه‌ای دارد و شاید این اولین بار باشد بتوانیم برنامه‌ای را از داخل به خارج از کشور صادر کنیم و به آنها ایده بدهیم. تب‌تاب از هیچ برنامه خارجی الگو نگرفته و تماما بر اساس فکر خودمان بوده است. همیشه می‌بینیم وقتی مخاطبان برنامه‌ای را می‌بینند، در دل خودشان نسبت به صحبت‌های برنامه قضاوت می‌کنند و ممکن است بخشی از حرف‌ها را اغراق شده یا غیرواقعی بدانند. ما به دنبال راهی برای استفاده از این نظرات بودیم و به این نتیجه رسیدیم فرصتی برای ابراز درست نظرات و تاثیرگذار بودن‌شان در برنامه ایجاد کنیم لذا سراغ این ایده در اجرا رفتیم. آرای مخاطبان به طور مستقیم به دکور برنامه‌مان وصل است و می‌تواند موجب حرکت و بر هم زدن تعادل صحنه شود. تهیه‌کننده تب‌تاب با ابراز رضایت از میزان مخاطبان شرکت‌کننده در هر قسمت از برنامه، آمار آرا‌ها را امیدوارکننده می‌داند و خاطرنشان می‌کند: آرای مخاطبان به صورت لحظه‌ای در برنامه دخیل می‌شود و در لحظاتی از برنامه آن را روی نمایشگر پشت‌سر مهمان و مجری می‌بینیم. با این حال طبیعی است وقتی از مهمان سرشناس دعوت می‌کنیم، نظرات متغیرتر باشد.

دکورمان یک جهانِ معلق است

اختری با اشاره به این‌که دکور برنامه را پیمان قانع، طراح دکور برنامه‌هایی چون ماه عسل طراحی کرده تاکید می‌کند: کل این جریان دریافت آرا و تاثیرشان روی دکور برنامه، به صورت رایانه‌ای انجام می‌شود و ما نقشی در آن نداریم. برای طراحی این دکور جلسات مختلفی با مهندسان برگزار کردیم. همه معتقد بودند که دکور باید از بالا وصل باشد و تاب بخورد، اما با خلاقیت قانع و تیم او توانستیم دکور را به صورت جهانی معلق که تنها از یک نقطه به زمین وصل است، دربیاوریم. این دکور به نوعی تعبیری از دنیای مجازی و قضاوت‌های کاربران هم هست و خوشحالیم طرحمان درست از کار درآمد.

تهیه‌کننده تب‌تاب در توضیح برخی حواشی مطرح شده پیرامون گران‌ بودن دکور برنامه تصریح می‌کند: ما در پشت‌صحنه تب‌تاب بهترین‌ها را کنار هم گرد آورده‌ایم. برای مثال آهنگسازمان بابک زرین و طراح دکورمان پیمان قانع است. در اتاق فکرمان هم گروهی خوشنام و متبحر دور هم جمع شده‌اند و تمام کار با فکر ایرانی ساخته شده است. این دکور با کمترین قیمتی که امکان‌پذیر بود، ساخته شد و لازم بود که این جهان را برای بیننده می‌ساختیم. هیچ چیز این دکور تجملاتی نیست و صندلی‌هایی که روی آن می‌نشینند هم کاملا ساده است.

استفاده از مجری چهره حرف جدیدی نیست

با وجود صحبت با چهره‌های شناخته‌شده‌ای چون بنیامین بهادری و محسن کیایی، در نهایت باربد بابایی، مجری جوان تلویزیون روی صندلی قرمز رنگ اجرای تب‌تاب نشسته و وظیفه پرسیدن سؤالات را از مهمانان برنامه بر عهده دارد. اختری در خصوص این انتخاب و عدم حضور آن دو گزینه ذکر شده در برنامه توضیح می‌دهد: با توجه به ساختار تازه‌ای که در برنامه داشتیم، به دنبال چهره‌ای بودیم که بتواند به دیده شدن برنامه کمک کند و بر همین اساس سراغ صحبت با برخی چهره‌های شناخته شده رفتیم. از طرفی این روزها خیلی از برنامه‌ها سراغ استفاده از بازیگران رفته‌اند و از این جهت اتفاق تازه‌ای در این تصمیم نمی‌دیدیم. در برنامه ما مردم نقش اصلی را ایفا می‌کنند و به این نتیجه رسیدیم که سراغ بابایی برویم. او، هم برای مخاطبان چهره تازه‌تری دارد و هم احاطه‌اش بر اجرا ثابت شده است. به نظرم باربد بابایی مجری بسیار توانمندی است و برنامه به برنامه بهتر و توانمندتر می‌شود.

زهرا غفاری

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها