خانواده پسر 8 ساله از کادر بیمارستان به خاطر قصور شکایت کردند

تزریق اشتباهی بلای جان پسر 8ساله

پدر و مادر سهیل زمانی که پسر هشت‌ساله‌شان را به خاطر دل‌درد به بیمارستان بردند، نمی‌دانستند او در بیمارستان دچار ایست قلبی می‌شود. خانواده پسربچه از کادر بیمارستان به خاطر قصور در درمان شکایت کردند.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۶۰

به گزارش جام‌جم، ساعت یک و پنج دقیقه بیست و یکم دی امسال یکی از ماموران کلانتری نواب در تماس با بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران خبر دادن که پسر هشت‌ساله‌ای به نام سهیل به طور مشکوکی در یکی از بیمارستان‌های تهران فوت شده است. با دستور قضایی تحقیقات اولیه آغاز و معلوم شد که این پسر خردسال به خاطر بدحالی و دل‌دردی که داشته به این بیمارستان منتقل شده، اما بعد از این‌که چند آمپول به وی تزریق شده حال کودک بدتر شده و فوت کرده است .
این در حالی بود که والدین کودک بابت مرگ پسرشان از کادر درمانی و مسؤولان بیمارستان به خاطر این‌که قصور کرده‌اند و تنها فرزندشان فوت شده، شکایت کردند و خواستار مجازات مقصران حادثه شدند. باتوجه به این‌که پرونده در صلاحیت دادسرای جرایم پزشکی بود پرونده از دادسرای جنایی تهران به دادسرای جرایم پزشکی ارسال شد تا تحقیقات قضایی در آنجا انجام شود .
پدر داغدیده سهیل که پیمانکار پروژه‌های راهداری است، درباره مرگ فرزندش به جام‌جم گفت: سال 88 ازدواج کردم و ثمره زندگی‌مان سهیل هشت‌ساله بود. در محله خلیج‌فارس زندگی می‌‌کنیم و پسرم در کلاس دوم درس می‌خواند. روز چهارشنبه سهیل مثل همیشه در سر کلاس درس حاضر شده بود. بعدازظهر که به خانه آمد می‌گفت حالت تهوع دارد و حالش خوب نیست. دل‌درد هم داشت. بعد از حرف زدن با پسرم متوجه شدم که بعد از نوشیدن آبمیوه در مدرسه حالش بد شده است. پسرم را به بیمارستانی در تهرانسر بردیم که به وی آمپول و سرم تزریق کردند.
پدر داغدیده ادامه داد: پسرم همچنان تب داشت اما بعداز تزریق‌ها، کمی تبش پایین آمد اما هنوز دل درد داشت. بعد از آن او را به بیمارستان طب کودکان بردیم که بعد از بررسی وضع پسرم به ما گفتند باید او را به بیمارستان دیگری منتقل کنیم و او در بیمارستان سوم بستری شد. به مدرسه رفتم و درباره وضعیت بیماری پسرم گفتم و خواستم که نوع آبمیوه‌ای که نوشیده را به من نشان دهند که متوجه شدم آبمیوه سالم بوده و تاریخ مصرف دارد. در آن دو روز فقط به او سرم و آمپول تزریق کرده بودند و هیچ غذایی نتوانسته بود بخورد. از پرستاران بیمارستان خواستیم که اول علت دل‌درد او را پیدا کنند و از وی سونوگرافی بگیرند اما این کار را انجام ندادند.
این مرد ادامه داد: پرستاران پنج، شش آمپول به وی تزریق کردند و گفتند باید اول این آمپول‌ها به او زده شود تا بعد ادامه درمان انجام گیرد. نوار قلب او را گرفتند و بعد تنفسش را بررسی کردند. زمان کوتاهی از این تزریق‌ها نگذشته بود که حال پسرم بد شد و به یکباره قلبش دچار مشکل شد. پرستاران با دیدن این وضع به احیای او پرداختند تا او را به زندگی برگردانند اما بعد از 15‌دقیقه هرچه تلاش کردند او به زندگی بازنگشت و فوت کرد. بعد مسؤولان بیمارستان به ما گفتند که پسرم ناراحتی قلبی داشته و همین باعث مرگ او شده است .
پدر داغدیده ادامه داد: هرچه گفتیم او بیماری قلبی نداشته و حالش خوب بوده به حرف‌هایمان توجهی نکردند. پسرم همیشه ورزش می‌کرد و غذاهای مناسبی می‌خورد و سابقه بیماری قلبی نداشت. کادر درمانی در مرگ او قصور کردند و باعث شدند تنها فرزندمان را از دست بدهیم و برای همیشه داغدار او شویم. از مسؤولان و کادر درمانی بیمارستان شکایت کردیم و از مرجع قضایی خواستار رسیدگی به این پرونده هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها