دزدان کلیدساز که به راحتی قفل مغازه‌ها را باز کرده و از آنجا سرقت می‌کردند، پس از سه سال در دام پلیس گرفتار شدند. شیوه سرقت متهمان باعث شده بود صاحبان مغازه‌ها از شاگردان خود شکایت کنند.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۹۷

به گزارش جام‌جم، تحقیقات پلیسی در این پرونده از چندی قبل و در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران با بررسی دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت توانستند رد دو سارق حرفه‌ای به نام‌های شهرام 30 ساله و نوید 25 ساله را در این سرقت‌ها به دست بیاورند و متهمان 28 آبان امسال هنگام قلیان کشیدن در قهوه‌خانه‌ای در چهارراه سیروس دستگیر شدند.
متهمان ابتدا منکر سرقت شده ولی پس از مواجهه با مستندات پلیسی اعتراف کردند که در سه سال گذشته با ساخت کلید، از مغازه‌های مختلفی از جمله آتلیه عکاسی، ابزارفروشی و الکتریکی سرقت کرده‌اند. یکی از دزدان در بازجویی‌ها درباره شگردشان گفت: در نقاط مختلف شهر پرسه می‌زدیم و به بهانه پرسیدن قیمت و... به مغازه‌های مختلف سر می‌زدیم و پس از دیدن محل در صورتی که دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های امنیتی نداشتند از آنجا که با حرفه قفل‌سازی آشنایی داشتیم پس از دیدن قفل مغازه نیمه شب با چند کلید و لوازم مورد نیاز به آنجا بازگشته و پس از بازکردن قفل سرقت می‌کردیم.
این سارقان که از مجرمان سابقه‌دار به اتهام درگیری، سرقت و خرید و فروش مواد مخدر هستند، در ادامه اعترافات خود گفتند که اموال سرقتی را به سه مالخر فروخته‌اند که با اعتراف سارقان این سه مالخر دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی انتقال داده شدند.
بررسی پرونده‌ها نشان داد، سارقان در ساعت سه، چهار نیمه شب با استفاده از موتور سیکلت در محل حاضر و اقدام به سرقت از مغازه‌ها می‌کردند و با توجه به این‌که بدون هیچ تخریبی و با استفاده از کلید قفل‌های مغازه‌ها را باز می‌کردند در بسیاری از سرقت‌ها صاحبان برخی از این مغازه‌ها به شاگردان خود مظنون می‌شدند و در مواردی از شاگردان خود اعلام شکایت می‌کردند.
رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با اعتراف سارقان تعدادی از مالباخته‌ها شناسایی شدند و سارقان با دستور قاضی شعبه هفتم بازپرسی ناحیه 34 تهران در اختیار کارآگاهان قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها