بانوی کاراته کار ایران در گفت و گو با جام جم:

می خواهم اولین نفری باشم که طلای المپیک را می گیرم

همین چند روز پیش بود که تمرینات تیم ملی کاراته بانوان با حضور حمیده عباسعلی آغاز شد. عباسعلی به کانادا رفته بود تا با استفاده از بورسیه تحصیلی که گرفته در این کشور ادامه تحصیل بدهد. البته عباسعلی در این سفر تمریناتش را فراموش نکرده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۷۱

خودش در این باره می گوید:«خب دلیل اصلی من برای سفر به کانادا فقط برای ادامه تحصیل بود نه چیز دیگری. لازم بود مدارک تحصیلی‌ام را با مدارک دانشگاهی کانادا تطبیق دهم، به همین خاطر به کانادا آمدم تا پروسه ثبت‌نام انجام شود و برای لیسانس ادامه تحصیل بدهم. قرار هم با فدراسیون این بود که به دلیل فاصله کم تا لیگ جهانی پاریس من در اردوی ایتالیا به تیم ملی اضافه شوم.»
او با بیان این‌که در کانادا هم تمرینات خودش را پیگیری کرده و از تمرینات عقب نیست ادامه می‌دهد: «زمانی که اردوها تعطیل بود به کانادا سفر کردم، ضمن اینکه با فدراسیون و سرمربی تیم ملی بانوان هماهنگ کردم و برنامه تمرینی از کادر فنی تیم ملی گرفته‌ام و طبق همین برنامه تمرین می‌کنم و امیدوارم در کاراته‌وان پاریس اتفاقات خوبی رقم بخورد.»
از عباسعلی درباره رقابت با «ایومی ژاپنی» سوال کردیم که او چنین واکنش نشان داد: «ایومی، کاراته‌کای ژاپنی حریف قدرتمندی است، اما من فقط به او فکر نمی‌کنم، چون حریفان دیگری هم دارم که برای رویارویی با آنها باید آماده شوم؛ به همین دلیل ایومی را برای خودم زیاد بزرگ نمی‌کنم و سعی می‌کنم با برنامه مناسب برای شکست او آماده شوم. در کل شناخت نسبی به حریفان وزن ۶۸+ کیلوگرم دارم، اما برای المپیک کافی نیست و باید در فاصله باقی‌مانده تا المپیک با مشاهده فیلم مبارزات کاراته‌کاهای وزن ۶۸+ کیلو نقاط ضعف و قوت همه رقبا تا المپیک را آنالیز و نقاط ضعف همه آنها را شناسایی کنم.»
بانوی تکواندوی ایران با بیان این‌که دوست دارد باز هم در این رشته ورزشی پیشرفت کند، ادامه داد: «چهار سال است قهرمان آسیا هستم و دو مدال جهانی دارم، اما در کلکسیون مدال‌هایم مدال المپیک را کم دارم و تنها مدالی است که ندارم. الان خیلی خوشحالم، کاراته المپیکی شده و این فرصت فراهم شده است تا در المپیک توکیو رویای من محقق شود. امیدوارم حالا که این آرزویم برآورده شد، بتوانم نفر اولی باشم که سهمیه می‌گیرد و بعد ان‌شاءا. . . مدال طلا.»
او در پایان در واکنش به این سوال که می‌تواند در المپیک مدال بیاورد و کلکسیون افتخاراتش را تکمیل کند، گفت: «کاراته رکوردی نیست. ورزش‌هایی که رکوردگیری ندارند، سن خیلی عامل مهمی برای موفقیت ورزشکار به حساب نمی‌آید. در همین مسابقات قهرمانی جهان خیلی‌ها هم بودند که سن بالایی داشتند، اما باز هم قهرمان شدند. معمولاً کاراته‌کاها تا ۳۶ سالگی فرصت قهرمانی در تورنمنت‌های مهم را دارند. از همین حالا باید برای تمام مسابقات و انتخابی‌ها تا المپیک برنامه داشته باشیم و با عزمی همه‌جانبه و همدلی برای حضوری قدرتمند آماده شویم. از همین حالا برای حضور در این میدان برنامه دارم و سعی می‌کنم طبق برنامه پیش بروم. هدف نزدیک‌ترم حضور قدرتمند در کاراته‌وان پاریس است و بعد از آن کاراته‌وان‌هایی که پیش‌رو داریم.»

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها