افزایش خشونت علیه زنان در عربستان

فرار دختران سعودی بیانگر افزایش فشار و خشونت‌ها علیه زنان در این کشور است. این درحالی است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان همچنان بر ادامه اصلاحات فرمایشی خود تاکید می‌ورزد.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۴۳

طی روزهای گذشته یک دختر سعودی در تایلند بازداشت و بعد موفق شد در کانادا پناهندگی بگیرد. وی مدعی شده بود اگر به کشورش بازگردانده شود او را خواهند کشت. روز گذشته نیز منابع خبری اعلام کردند یک دختر سعودی دیگر با انتشار یک فایل ویدئویی و بازگو کردن اوضاع نامناسب خود در عربستان جنجال به پا کرده است.
به گزارش مهر و به نقل از اسپوتنیک، فعالان عربستانی یک فایل ویدئویی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که در آن یک دختر سعودی به نام نجود از خشونت پدرش علیه خود و فرار از منزل خبر می‌دهد. این دختر سعودی در این فایل ویدئویی می‌گوید: پدرم به شدت مرا کتک می‌زد و فحش می‌داد. امروز نیز مرا تهدید کرد که به یک دلیل مسخره آتش بزند. من از ترس سوخته شدن، از پنجره اتاقم فرار کردم. وی در ادامه افزود: من پیشتر که توسط پدرم مورد ضرب و شتم قرار گرفتم به پلیس مراجعه کردم، اما آنها تنها یک تعهد از او گرفتند و هیچ کاری نکردند. پیشتر نیز رهف محمد القنون، یک دختر ۱۸ ساله سعودی با فرار از این کشور از طریق کویت و پناهنده شدن به کانادا و
بازگو کردن اوضاع بد زندگی‌اش در کنار خشونت جسمی که از سوی پدرش متحمل می‌شد مرکز توجه افکار عمومی جهان قرار گرفت. خشونت علیه زنان در عربستان سعودی امر رایج و معمولی است. قرار بود اصلاحات محمد بن سلمان به این خشونت‌ها پایان دهد، ولی ظاهرا اصلاحات او نمایشی بوده و تنها با اعطای حق رانندگی به زنان می‌خواست توجه افکار عمومی جهان را به خود جلب کند. یک فعال سیاسی و کاربر معروف عربستانی با اشاره به اصلاحات محمد بن سلمان در توییتر نوشت،‌ محمد بن‌سلمان به دنبال قانونی و علنی کردن فروش مشروبات الکلی و ایجاد کلوب‌های شبانه است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها