در گفت و گو با مدیر گروه اجتماعی شبکه یک و مجری فرمول یک تشریح شد

اصابت ترکش «نماینده سراوان» به «فرمول یک»

فـــضــل ا... شریعت پناهی، مدیر گروه اجتماعی شبکه یک در گفت و گو با جام جم اعلام کرد اعتراض‌هایی به صحبت کارشناس در ویژه‌برنامه شب یلدای شبکه یک به مدیر شبکه شده، اما احضار علی ضیا به مجلس را تکذیب می‌کنم. همچنین روابط عمومی مجلس شورای اسلامی هم این خبر را کاملا نادرست دانست.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۴۴

روز گذشته سرفصل خبرهای داغ رسانه ها به علی ضیاء اختصاص داشت و همه خبرها حکایت از آن داشت که این مجری تلویزیون به دلیل سخنان حجت‌الاسلام زائری در برنامه شب یلدا و گفت‌وگوی این مجری با محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال به مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
در خبرها اعلام شد این مجری یکشنبه ۱۶ دی به دلیل اظهارات دادکان و دوشنبه ۱۷ دی به‌خاطر اظهارات زائری پاسخگوی نمایندگان مجلس بود. بعد از انتشار این خبر، روزنامه جام جم با فضل ا... شریعت پناهی ، مدیر گروه اجتماعی تماس برقرار کرد و درباره این ماجرا از او پرسید. این مدیر گروه ضمن تکذیب چنین ماجرایی، به جام جم گفت: مجری و تهیه کننده مسؤول صحبت های کارشناس برنامه نیست ؛ به همین دلیل اگر هم قرار باشد تذکری داده شود به مسؤولان اعتراض می‌شود و مجری یا تهیه کننده به مجلس فراخوانده نمی شوند.
وی ادامه داد: البته در ارتباط با صحبت های آقای زائری ، اعتراض‌هایی به مدیر شبکه یک شد و ایشان هم به ما تذکر دادند، اما این فقط در حد تذکر بوده و این طور نبوده که ضیا به مجلس فراخوانده شود. اعتراض ها و گلایه ها هم مبنی بر این بوده که چرا مجری در برنامه صحبت های کارشناس را جمع نکرده و فضا را تغییر نداده است.
این مدیر گروه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که نظر شخصی شما در این باره چیست و آیا معتقدید باید علی ضیا صحبت‌های کارشناس را قطع می‌کرد، توضیح داد: به نظر من نباید مجری صحبت کارشناس را قطع می‌کرد، زیرا دخالت مجری در صحبت های کارشناس شاید باعث می‌شد با واکنش خیلی خوبی رو به رو نشود.
همچنین علی ضیا دیروز با انتشار یک فیلم کوتاه، خبر احضارش را به مجلس تکذیب کرد و گفت: با احترام به همه نمایندگان محترم مردم در مجلس باید بگویم ما همیشه ارتباط نزدیکی با عزیزان در مجلس داریم. نمونه آن حضور آقای علی مطهری، نایب رئیس مجلس در برنامه است. ضمن این که هر کس در برنامه حرف می‌زند، اظهار نظر شخصی اش است و نگاه برنامه یا تلویزیون نیست.
مجری برنامه فرمول یک در گفت و گو با جام‌جم درباره ویژگی های این برنامه و این که تلاش داشته اند مطالبات اقشار مختلفی که در برنامه حضور داشتند، اعم از فرد نابینایی که به دنبال کار می‌گشت، آرزوی بچه‌های سندرم‌دان و ... را پیگیری کند، توضیح داد: شکل و شمایل برنامه فرمول یک کاملا مردمی است، به همین دلیل از هر قشری از مردم دعوت می‌کنیم به برنامه بیایند، حتی کسانی در برنامه حضور داشتند که مدل مذهبی شان هم تفاوت دارد. به عنوان مثال دو روز پیش میزبان یک مکانیک بودیم که ارمنی بود. همچنین یک خانواده شهید ارمنی هم دعوت شده بودند که رهبر معظم انقلاب هم به دیدار این عزیزان رفته بودند. همین خانواده در برنامه عنوان کردند ابتدا نمی‌خواستند فرزندشان به جنگ برود، به همین دلیل شناسنامه او را پنهان کردند، اما او با کپی شناسنامه رفت و تاکید داشت مگر خونش رنگین تر از بقیه است که نرود. واقعیت این است هموطنان ارمنی در ایران بارها اعلام کرده اند ایران کشور ارزانی است و امکانات زیادی دارد، فقط باید اسراف کنار گذاشته شود.
وی با اشاره به حضور یک معتاد بهبود یافته در برنامه عنوان کرد: این آقا در برنامه گفت برای دزدی به خانه ای رفته بود، اما بوی غذا در خانه پیچیده بود و او وسوسه می‌شود غذا بخورد، به همین دلیل بعد از خوردن غذا دیگر دزدی نمی کند. وقتی می‌خواهد از خانه برود، اهالی خانه سر می‌رسند و او را دستگیر می‌کنند، اما او می‌گوید از خانه چیزی ندزدیده، چون نان و نمک خانه را خورده است. بنابراین ما با آوردن این فرد به برنامه نشان دادیم اگر کسی در مقطعی کار اشتباهی کرده، اما بعد خودش را اصلاح کرده هم به برنامه دعوت می‌کنیم و او روی آنتن راحت حرف هایش را می‌زند.
ضیا درباره دیگر دستاوردهای برنامه فرمول‌یک گفت: دستاوردهای این برنامه کم نیست و ما پیگیر مطالبات مهمانان برنامه که از هر قشری هستیم. به عنوان نمونه پسر عزیزی مهمان برنامه بود که مادرش ایرانی و پدرش عراقی بود و با این که در المپیاد فیزیک نقره گرفته بود، اما هنوز کارت ملی نداشت. ما بعد از گفت و گو با این عزیز پیگیر شدیم لایحه ای در دولت شکل بگیرد تا این مساله حل شود. یا این که خانمی از سیستان و بلوچستان درباره آرزوی دختران این بخش از ایران صحبت کرد . به آنها آرزو دارند بیشتر از ششم ابتدایی درس بخوانند. ما هم به سیستان و بلوچستان رفتیم و ده مدرسه شبانه روزی برای دختران این منطقه راه اندازی کردیم یا آقای نابینایی مهمان برنامه بود که اعلام کرد موفق نشده استاندار را ببیند و با این که مدرکش کارشناسی ارشد است، اما هنوز نتوانسته شغلی پیدا کند و بیکار است. همان لحظه با استاندار کرمانشاه ارتباط برقرار و شرایط کارشان پیگیری شد.
این مجری ادامه داد: خانواده سندرم دانی مهمان برنامه و علاقه مند بودند به کربلا بروند، اما از طرف موسسه به من گفتند این عزیزان حفره ای در کنار قلب شان هست و باید دستگاهی همراهشان باشد تا دچار عارضه ای نشوند و الان پیگیر خرید این دستگاه هستیم. یا مهمانی در برنامه داشتیم که درباره پویش سه شنبه های بدون خودرو صحبت کرد و من هم در برنامه قول دادم عضو این پویش شوم، حتی با این که مسیر منزلم تا سازمان صدا و سیما به اتوبان ختم می‌شود، اما سه شنبه با دوچرخه سر کار می‌روم. همچنین امروز هم قرار است شهردار در میدان توحید همراه خبرنگاران روی فرهنگ دوچرخه سواری کار کنند و از من هم دعوت شده در این گردهمایی حضور داشته باشم. ما باید فرهنگ دوچرخه سواری را نهادنیه کنیم تا وسایل نقلیه هم در حین رانندگی مراقب دوچرخه سواران باشند و به آنها احترام بگذارند.
وی درباره اشتباه های کلامی و لپی که گاهی در برنامه اتفاق می‌افتد، توضیح داد: هیچ وقت از من نخواهید اشتباه نکنم. من نمی توانم ربات باشم و اشتباهم در حد صفر باشد، اما سعی می‌کنم روز به روز بهتر شوم و کمتر اشتباه کلامی داشته باشم. ضمن این که ما با هیچ برنامه‌ای رقابت نداریم و رقابت ما با خودمان است. امروز صدمین قسمت فصل جدید برنامه فرمول یک پخش می‌شود و وقتی با صد قسمت فصل قبل مقایسه می‌کنیم، متوجه پیشرفت قابل ملاحظه برنامه می‌شویم.
مهدی کیایی ، مدیر روابط عمومی مجلس شورای اسلامی هم روز گذشته در گفت و گو با تسنیم خبر احضار علی‌ضیاء را نادرست دانست و گفت مجلس چنین کاری نکرده است.
حجت‌الاسلام آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم نسبت به این خبر واکنش نشان داد و گفت: کمیسیون فرهنگی چنین اقدامی نکرده و اگر قرار باشد برای موضوعی در صداوسیما سوالی انجام شود به این صورت عمل نمی‌کنیم.

فاطمه عودباشی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها