حمله تروریستی به یک اتوبوس حامل گردشگران خارجی در مصر با محکومیت گسترده‌ای مواجه شده است. روز جمعه رسانه‌های عربی اعلام کردند انفجار در یکی از اتوبوس‌های حامل گردشگران در منطقه اهرام واقع در نزدیکی قاهره روی داد و بر اثر آن چهار گردشگر کشته و 12 نفر مجروح شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۱۷۴۷

به گزارش العالم، بر اساس بیانیه وزارت کشور مصر این انفجار در نزدیکی منطقه باستانی اهرام این کشور صورت گرفته و سه نفر از افراد کشته شده تبعه ویتنام و یک نفر دیگر راننده اتوبوس بوده‌اند. هنوز فرد یا گروهی تا لحظه تنظیم این خبر مسؤولیت این حمله تروریستی را به‌عهده نگرفته است.
با این حال حمله یادشده به دلیل حساسیت‌های شدیدی که همراه دارد از سوی تعدادی از کشورهای جهان به‌خصوص گروه‌های فلسطینی محکوم شد. حماس و تشکیلات خودگردان ضمن محکوم کردن انفجار اتوبوس گردشگران در مصر، گفتند، این اقدامات نمی‌تواند عزم قاهره برای مقابله با تروریسم را سست کند.«جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین» هم این انفجار را به‌شدت محکوم و با مردم مصر ابراز همبستگی کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز این عملیات را محکوم کرد. بهرام قاسمی گفت: هدف قرار دادن زنان و مردان بی‌گناه که به منظور گردشگری وارد دیگر کشورها می‌شوند اقدامی شنیع و مذموم است. وزارت خارجه قطر نیز با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی اخیر به اتوبوس گردشگران در مصر را محکوم کرد.
در همین ارتباط روز گذشته وزارت کشور مصر با صدور بیانیه‌ای از هلاکت ۴۰ عنصر تروریستی در عملیات نیروهای خود علیه گروه‌های تروریستی خبر داد. به گفته منابع مصری این عناصر تروریستی برای انجام سلسله حملاتی به مؤسسات دولتی، اماکن توریستی و کلیساهای مصر برنامه‌ریزی می‌کردند. تاکنون بارها شبکه‌های تروریستی برای نا‌امن کردن مصر به مراکز مذهبی مسلمانان و مسیحیان این کشور حمله کرده‌اند. به گزارش یورونیوز، حمله به گردشگران خارجی در مصر هرچند بی‌سابقه نیست، اما به دلیل این‌که گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع در آمد مصر به‌شمار می‌رود از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. صنعت گردشگری در مصر در سال‌های اخیر از رونق افتاده؛ به‌ویژه پس از حمله یک گروه مرتبط با داعش به هواپیمای روسی که در نهایت مرگ بیش از ۲۰۰ گردشگر روس را به دنبال داشت. هواپیمای روسی خط هوایی متروجت ۱۶ آبان سال ۹۴ از شهر توریستی شرم‌الشیخ در مصر عازم سن‌پترزبورگ در روسیه بود که بر اثر سقوط، تمامی ۲۲۴ سرنشین آن در صحرای سینا کشته شدند. مصر به‌تازگی تلاش‌هایی برای جذب گردشگران به این کشور آغاز کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها