6 بازیکن تیم‌ملی چگونه از فهرست نهایی تیم ملی خط خوردند؟

از مصدومیت پنهانی تا فرصت سوخته

6 بازیکن تیم‌ملی اردوی ایران را در دوحه ترک کردند و بامداد روز چهارشنبه راهی انگلیس و تهران شدند. این 6 بازیکن سعید عزت‌اللهی، علی کریمی، علی علیپور، علی قلی‌زاده، سیدحسین حسینی و محمدرضا خانزاده بودند. دیروز همچنین مشخص شد کاوه رضایی مهاجم مصدوم ایران، جام ملت‌ها را از دست داد و در لیست نهایی ایران نخواهد بود. اما دلیل خط خوردن و یا نیامدن این بازیکنان چه بود؟
کد خبر: ۱۱۸۱۶۰۰

سعید عزت اللهی؛ مصدومیت دوم
هافبک دفاعی تیم ردینگ انگلیس چندی قبل در تمرین تیم ملی مصدوم شد. او در بازگشت به انگلیس کار با کشاله آسیب دیده‌اش را آغاز کرد و قرار بود تنها هشت هفته از میادین دور باشد ولی حالا مصدومیتش بیشتر به طول انجامیده. سرانجام از اردوی تیم ملی خبر رسید که سعید بازی‌های جام ملت‌ها را از دست داده است و نمی‌تواند برای ایران بازی کند. برای همه جای سوال داشت که چطور مصدومیت سعید اینقدر به طول انجامیده است؟ خبرهای رسیده از اردوی تیم ملی حکایت از آن دارد که سعید اخیرا به تمرینات ردینگ بازگشت چون پزشکان گفته بودند مشکلی برای همراهی این تیم ندارد. او بعد از بازگشت به زمین دوباره آسیب دید و این آسیب دیدگی دوم بود که باعث شد جام ملت‌ها را از دست بدهد. او احتمالا دو ماه دیگر از میادین به دور خواهد بود.

علی کریمی؛ گرفتگی یا مصدومیت؟
هافبک دفاعی استقلال هم یکی از خط خورده‌های ایران بود. درست در روزهایی که احمد نوراللهی در تلاش بود تا کیفیت خوب خود را نشان دهد، این بازیکن به دور از تمرینات بود و همین مساله باعث شد تا هافبک قرمزها بتواند خود را در فهرست جایگزین هافبک آبی‌ها کند. کریمی یک هفته از تمرینات تیم ملی را به‌دلیل گرفتگی پشت ران پا از دست داد و به همین خاطر از رقیب اصلی خود عقب افتاد. نوراللهی در بازی با فلسطین 90 دقیقه برای تیم ملی بازی کرد تا مشخص شود کی‌روش او را می‌خواهد. به این ترتیب علی کریمی مجبور شد از تیم ملی خداحافظی کند.

علی علیپور؛ فرصت سوخته
علی علیپور مهاجم قرمزها در تیم ملی فرصت زیادی نداشت تا خود را ثابت کند ولی معمولا بازیکنان در محدودیت، خود را بیش از هر زمان دیگری نشان می‌دهند. بازی با فلسطین برای علی فرصت خوبی بود تا توانایی‌هایش را به کارلوس کی‌روش ثابت کند ولی او در این مسابقه عملکرد ضعیفی داشت. شاید نمی‌شد به علیپور خرده گرفت چراکه با تعویض‌هایی که صورت گرفت، خط هافبک ایران افت کرد و به همین خاطر علی علیپور هم مورد حمایت قرار نگرفت. او در طول نیمه دوم عملکرد خوبی نداشت و به همین خاطر بعد از بازی قابل پیش‌بینی بود از لیست تیم ملی خط خواهد خورد.

سیدحسین حسینی؛ یک اشتباه و خط خوردن
سیدحسین حسینی باورش نمی‌شد از تیم ملی خط بخورد و پیام نیازمند حفظ شود ولی کی روش چنین تصمیمی گرفت و ظاهرا برای تصمیمش هم دلیل قانع کننده زیاد داشت. حسینی در بازی با فلسطین جای بیرانوند را گرفت و باید توانایی‌های خود را نشان می‌داد.
او در این بازی یک سیو داشت ولی روی گل می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. ظاهرا کی روش حسینی را یکی از دو مقصر خوردن گل از فلسطین می‌دانست و به همین خاطر روی نامش خط قرمز کشید تا سید به ایران بازگردد.

کاوه رضایی؛ همچنان مصدوم
به‌راحتی می‌توان فهمید این بازیکن، جام ملت‌ها را از دست داده است. کی روش حدس می‌زد شاید سعید عزت‌اللهی به جام ملت‌ها برسد به همین خاطر او را به اردوی تیم ملی برد. طبیعتا اگر یک درصد امید داشت کاوه رضایی هم به جام ملت‌ها می‌رسد این بازیکن را در لیست خود قرار می‌داد ولی وقتی حتی به اردوی قطر نرفته یعنی کی‌روش مطمئن است او به جام ملت‌ها نمی‌رسد. به این ترتیب رضایی هم این تورنمنت را از دست داد.

حیف از این جوان تکنیکی
در میان بازیکنان پرشمار شاغل در لیگ‌های خارجی (که بیشترشان در تیم‌های کم‌ نام و نشان بازی می‌کنند)، بی‌تردید علی قلی‌زاده آماده‌ترین بازیکن ما بود. بعد از آن نمایش عالی و آن گل زیبا در بازی ماه گذشته مقابل ونزوئلا، همه امید داشتیم این جوان ریزنقش و تکنیکی بتواند در جام ملت‌ها یکی از درخشان‌ترین نمایش‌های خود را داشته باشد؛ اما متاسفانه اتفاق تلخی که در دقیقه 52 بازی شارلوا مقابل اندرلخت در لیگ بلژیک رقم خورد، مصدومیتی شدید برای قلی‌زاده ایجاد کرد تا او را در امارات همراه خود نداشته باشیم.

سعید اکبری

خبرنگار اعزامی به دوحه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها