امارات ماهانه 1/5میلیون دلار به یک تیم ترور صهیونیست می‌داد تا افراد مورد نظر ابوظبی را در یمن ترور کنند.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۵۱

به گزارش تسنیم و به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره، روز 27 ژوئن سال 2017 نیروهای اماراتی مستقر در فرودگاه بین‌المللی عدن مانع ورود سرتیپ مهران القباطی سلفی مورد حمایت عبد ربه منصور هادی به عدن شدند و او را چند ساعت بازداشت کردند. آنها در ادامه القباطی را مجبور کردند فرودگاه را به مقصد ریاض ترک کند. علت این اقدام این بود که القباطی گرچه یک سلفی بود، اما مورد حمایت منصور هادی قرار داشت و امارات از وی حمایت نمی‌کرد.
در شب بیست و نهم دسامبر سال 2015 مزدوران آمریکایی که امارات آنها را به عدن کشانده بود، تلاش کردند برخی شخصیت‌های سیاسی عالی رتبه را از طریق کاشت مین و بمب‌های دستی ترور کنند. از جمله این افراد انصاف مایو یکی از رهبران حزب سلفی الاصلاح در عدن بود. این اطلاعات را سایت آمریکایی بزفید نیوز منتشر کرد.

آبراهام گولان، پیمانکار امنیتی مجارستانی - اسرائیلی که برخی ماموریت‌های ترور را در عدن انجام داده، موسس شرکت اسپیر اوپریشن گروپ است، به بزفید نیوز گفت: برنامه‌ای برای ترور برخی افراد و شخصیت‌ها در یمن وجود داشت که من مأمور مدیریت آن بودم. بعد از این‌که امارات متحده عربی این برنامه را به تصویب رساند، ما آن را اجرا کردیم. گولان می‌افزاید: شرایط این توافق به این صورت بود که تیم ترور کننده ماهانه 1.5میلیون دلار آمریکا از امارات متحده عربی دریافت کند و در ازای ترورهای موفق نیز مقداری پاداش بگیرد. بر اساس توافق صورت گرفته عملیات ترورها طی هفته‌های پس از ضیافت ناهاری صورت گرفت که در یک رستوران ایتالیایی در پایگاه نظامی امارات در ابوظبی میان اسحاق گلیمور به عنوان کارمند سابق نیروهای ویژه دریایی آمریکا و محمد دحلان،مسؤول سابق امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین انجام شد. براساس اطلاعات موجود وی یکی از مشاوران نزدیک به محمد بن زاید آل‌نهیان،ولیعهد امارات است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها