گزارش جام‌جم از برنامه «به‌زیست»

توصیه‌های شبکه سلامت برای بهتر زیستن

«به زیست» برنامه‌ای با ساختار انیمیشن دوبعدی که به ارائه الگوی صحیح سبک زندگی ایرانی- اسلامی در زمینه رفتارهای اجتماعی و محیط‌زیست می‌پردازد. در این برنامه موضوعات مختلف که جامعه ما به نوعی گرفتار آن است به تحلیل گذاشته ‌شده و نکات عملی کوچکی به بیننده داده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۷۱

میلاد شاه‌جانی، تهیه‌کننده و کارگردان این انیمیشن علاوه بر به زیست میان‌برنامه‌های من یک چاق خوشحال هستم و باشگاه مغز را روی آنتن شبکه سلامت سیما دارد و برنامه‌هایی که از زوایای گوناگون به مسائل مبتلا به جامعه نگاهی ساده و روان دارند.
شاه‌جانی در گفت‌وگو با جام‌جم به زیست را نگاهی به رفتارهای اجتماعی می‌داند و تاکید می‌کند: در جامعه امروزی به سبب نوع روابط فردی و اجتماعی، مسائل متعددی وجود دارد که باید به آن توجه کرد و آموزش داده شود. تلویزیون به عنوان مهم‌ترین منبع آموزشی و اطلاع‌رسانی به‌طور اعم و شبکه سلامت به‌طور اخص و به عنوان یک شبکه آموزشی رسالتی مهم برعهده دارد.
وی آگاهی دادن به فرزندان در مراقبت از خود، آموزش به والدین برای برخورد با ترس در کودکان و نحوه تشویق کودکان به مطالعه را از جمله این آموزش‌ها به خانواده‌ها دانسته و اضافه می‌کند: اعتیاد یکی از معضلات جامعه امروزی است و در به زیست تلاش کرده‌ایم تا از راه‌های پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان سخن بگوییم. حتی اعتیاد به شبکه اجتماعی به عنوان پدیده‌ای جدید را از یاد نبرده‌ایم و در موضوعات به‌زیست گنجانده‌ایم.
این کارگردان و تهیه‌کننده در ادامه به آثار مخرب دروغگویی در جامعه اشاره کرده و اضافه می‌کند: متاسفانه جامعه امروز به نوعی دچار معضلاتی است که به ناامیدی و افسردگی منتهی می‌شود.
قاعدتا نمی‌توان برای شادی مردم نسخه‌ای تجویز کرد، چرا که به تعداد انسان‌های روی زمین نسخه شادی‌آفرین وجود دارد، ولی قطعا در جامعه‌ای با رفتارها و هنجارهای مثبت می‌توان شادی و امید را تسری داد.
آپارتمان‌نشینی مثالی است که شاه‌جانی برای توصیف بهتر سخنان خود می‌زند و اضافه می‌کند: آپارتمانی را فرض کنید که هیچ یک از ساکنان آن رعایت حقوق دیگری را نمی‌کنند. در این آپارتمان آلودگی صوتی، محیطی و نقض حقوق همسایگان به وفور دیده می‌شود. به نظر شما در چنین محیطی می‌توان با شادی و آرامش زندگی کرد؟ رسانه با آموزش قوانین آپارتمان‌نشینی و فرهنگ‌سازی سبک زندگی آپارتمان نشینی می‌تواند آرامش را به مجتمع‌ها و آپارتمان‌های شهر بازگرداند.
وی از تعهد 52 قسمت برنامه به زیست خبر داده و اضافه می‌کند: 30 قسمت از این مجموعه در اختیار شبکه سلامت سیما قرار داده شده است که مضامین مختلفی از جمله مزایا و معایب بازی‌های رایانه‌ای، هدفمندی در زندگی و راهکارهای موفقیت، برنامه‌ریزی و مدیریت زمان، راه‌های غلبه بر استرس، اضطراب و افسردگی، ترک تنبلی و... دارند.
گفتنی است برنامه به زیست به کارگردانی و تهیه‌کنندگی میلاد شاه‌جانی، نویسندگی نازنین باقران‌نائینی و گویندگی نوید نوروزی از شبکه سلامت سیما پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها