برخی از اعضای خانواده های قربانیان پرواز گمشده ام اچ 370 مالزی، سه ماه پس از بسته شدن پرونده تحقیق در موردعلت این سانحه هوایی، 5 قطعه را که مدعی هستند متعلق به لاشه این هواپیما بوده، به عنوان مستندات جدید به وزارت حمل و نقل مالزی تحویل دادند.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۴۳
کشف قطعات جدیدی از هواپیمای گمشده پرواز ام اچ 370 مالزی

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، پرواز «ام اچ 370» به مقصد کوالالامپور- پکن در روز 8 مارس 2014 (17اسفند 92)، کمی بعد از خروج از پایتخت مالزی، با 239 نفر مسافر که 2 نفر از آنها تبعه ایران بودند، ناپدید شد تا یکی از بزرگترین رازهای تاریخ هوانوردی را درجهان رقم بزند.

دولت مالزی در روز هشتم مردادماه امسال پرونده تحقیق در مورد علت سرنگونی هواپیمای ام اچ 370 مالزی با 239 سرنشین و دو تبعه ایرانی را رسما بست.

این درحالی است که تعدادی از نمایندگان اعضای خانواده های قربانیان پرواز گمشده ام اچ 370 مالزی امروز جمعه پنج قطعه را که به گفته آنها بقایایی از این هواپیماست،با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف به وزیر حمل و نقل مالزی تحویل دادند.

آنتونی لوک سیوفوک، وزیر حمل و نقل مالزی روز جمعه پس از دریافت این قطعات از سوی نمایندگان خانواده های قربانیان این سانحه هوایی گفت که دولت برای ازسرگیری پرونده هواپیمای گمشده پرواز MH370 نیاز به شواهد و مستندات جدید و تایید شده ای دارد.

پرونده جستجو در مورد این سانحه هوایی درحالی پس از 4 سال رسما در هشتم مرداد ماه امسال بسته شد که نتیجه تحقیقات سازمان هوانوردی بین المللی 'ایکائو' نیز نتوانست از این بزرگترین راز تاریخ هوانوردی جهان رمزگشایی کند.

وزیرحمل و نقل مالزی تاکید کرد: این پرونده برای دریافت هر نوع مدرک جدید بسته نیست و اگر متخصصان این مدارک را قبول کنند پرونده تحقیق در مورد این سانحه هوایی درصورت تایید مسئولان می تواند دوباره بازگشایی شود.

گریس ناتان، یک وکیل که مادرش از سرنشینان این هواپیما بود، به نمایندگی از خانواده قربانیان به همراه تعدادی دیگر این قطعات را به وزیر حمل ونقل مالزی تحویل داد.

وی گفت: این 5 قطعه متعلق به لاشه هواپیمای مذکور از دسامبر 2016 تا آگوست (شهریور) سال جاری در سواحل ماداگاسکار یافته شده و شاید این قطعات بتواند سرنخی در مورد علت سقوط این هواپیما ارائه کند.

ناتان افزود: پنج قطعه یافته شده که برای ساخت بدنه هواپیما استفاده می شود،احتمالا از یک قطعه بزرگتر بخشی از پنل کف بوئینگ 777 است که همان مدل هواپیمای گمشده است.

طبق آخرین گزارش بازرسان و محققان ایکائو، متخصصان ارشد تحقیق در پرونده مفقودشدن هواپیمای ام اچ 370 مالزی با 239 سرنشین که دو تبعه ایران نیزهمراه آنها بودند، خلبان این هواپیما را در سقوط ومفقود شدن آن مقصر نمی دانند.

محققان این پرونده با انتشار آخرین نتایج تحقیق خود در ابتدای سال جاری درمورد این هواپیما اعلام کردند که تحقیقات آنها نتوانست به این سوال که علت سقوط هواپیما چه بوده ، پاسخ دهد.

حدود 2 سال پیش استرالیا، چین و مالزی پس از اقدامات گسترده اما ناموفق و صرف حدود بیش از 180میلیون دلار هزینه اعلام کردند که به عملیات جستجوی این هواپیما پایان دادند.

یک گروه مشترک جستجو از این سه کشور حدود 120 هزار کیلومتر مربع از اعماق اقیانوس هند را در ژانویه 2017 میلادی مورد جستجو قرار دادند و صرفا قطعاتی کوچک از هواپیما را در اقیانوس پیدا کردند.

این گروه اکتشاف از دولت مالزی خواست تا عملیات جستجو به 25 هزار کیلومتر مربع در آبهای این اقیانوس گسترش یابد.

اما این گروه نیز نتوانست جعبه سیاه این هواپیما را پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها