رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب گفت: ۴۰ درصد متوفیان حوادث رانندگی تهران در شش ماهه اول سال ۹۷ عابران پیاده و ۳۸ درصد موتورسیکلت‌سواران هستند.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۹۸

به گزارش جامجم، احسان مومنی افزود: حدود ۹۰ درصد متوفیان مرد و ۱۰درصد زن هستند و بیشترین زمان وقوع تصادفات در نیمه اول امسال از ساعت ۸ تا ۱۲ شب به وقوع پیوسته است. وی با اشاره به اینکه در شش ماهه دوم سال شرایط جوی متفاوتی داریم و هوا بارانی و سطح آسفالت خیس و لغزنده است جهت کاهش سوانح رانندگی به تمام کاربران ترافیکی توصیه کرد: جهت تردد در آب و هوای نامساعد از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند چه بسا در چنین آب و هوایی استفاده از اتوبوس یا مترو، ایمنتر، آسانتر و حتی سریعتر از خودروهای شخصی است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب یادآور شد:عابرین پیاده هنگام عبور از عرض معابر از پلهای هوایی و محلهای خطکشیشده استفاده و از دویدن و ورود ناگهانی به سطح معابر خودداری کنند و همچنین در ساعات تاریکی هوا از محلهای دارای روشنایی کافی عبور نمایند. مومنی بیان کرد: موتورسیکلتسواران در زمان لغزنده و نامساعد بودن شرایط جوی از حرکت و تردد در سطح معابر خودداری کنند و در حین رانندگی از کلاه ایمنی استفاده نمایند و با توجه به تاریک شدن زودتر هوا با چراغ روشن جهت بهتر دیده شدن در سطح معابر تردد نمایند. وی ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه نیز در شرایط نامساعد جوی باید فاصله طولی خود را با وسیله جلویی حفظ کرده و با سرعت مطمئنه و کمتر از شرایط عادی حرکت کنند تا بتوانند در صورت بروز هر مشکلی یا خطری وسیله نقلیه خود را کنترل نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها