رئیس کمیته امداد با اعلام این‌که بسته حمایتی مرحله اول مددجویان تحت حمایت این نهاد به‌حساب خانوارهای تحت حمایت واریز شده است ،گفت: دو میلیون و ۷۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد از بسته حمایتی مرحله اول بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۵۹

به گزارش جامجم، پرویز فتاح بابیان اینکه دستور توزیع بستههای حمایتی برای اقشار آسیبپذیر جامعه از چند ماه گذشته توسط رئیسجمهور اعلام شد، افزود: دولت جلسات متعدد کارشناسی شدهای را در این خصوص داشته که نهایتا در پنجم آبان معاون اول رئیسجمهور دستورالعمل پرداخت بسته حمایتی را تهیه و ابلاغ کردند.

وی بابیان اینکه مبلغ بسته حمایتی برای خانوادههای تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی بهصورت پلکانی است، ادامه داد: رقم واریزی برای خانوارهای یک نفره ۱۰۰ هزار تومان، دونفره ۱۵۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۲۵۰ هزار تومان، پنج نفره و بیشتر ۳۰۰ هزار تومان است.

به گفته فتاح مبالغ مشخص شده به تمامی مددجویان مستمریبگیر و پشت نوبتی تحت حمایت کمیته امداد اختصاص یافته است.

رئیس کمیته امداد با اعلام اینکه بسته حمایتی دولت بهصورت نقدی بهحساب مددجویان واریزشده است، گفت: مددجویان میتوانند بدون هیچ عجلهای در چند مرحله برای خرید لوازم ضروری و خوراکی خود به فروشگاهها مراجعه کنند.

وی با اعلام اینکه مددجویان میتوانند از فروشگاههای معتبر چون اتکا، رفاه، افق کوروش، سپه و تعاونیهای روستایی که توسط وزارت رفاه تعیین شده است، بستههای غذایی موردنیاز خود را خریداری کنند، افزود: سبد کالای مشخصشده بیشتر شامل مواد خوراکی چون گوشت، مرغ، برنج، روغن و حبوبات است.

فتاح با اشاره به اینکه در ماه گذشته تعداد یکمیلیون و ۴۷۰هزار خانوار مستمریبگیر تحت حمایت کمیته امداد بودهاند، عنوان کرد: در ماه جاری ۶۰۰ هزار خانوار پشت نوبتی وارد چرخه دریافت مستمری شدند که تمامی این خانوارها از بسته حمایتی مرحله اول دولت بهرهمند شدند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه دولت درخصوص پرداخت بسته حمایتی به خانوادههای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ازنظر حجمی سقفی قائل نشده است، بیان کرد: پرداخت بسته حمایتی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تا پایان سال طی چند مرحله دیگر نیز انجام میشود. فتاح با اعلام اینکه دولت برای پرداخت بسته حمایتی به اقشار نیازمند
9000 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی در اولویت دریافت بسته حمایتی تعیینشده قرار دارند.

ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن برای مددجویان زلزله زد ه کرمانشاه

رئیس کمیته امداد با اشاره به سالگرد وقوع زلزله کرمانشاه گفت: ۲۱ آبان سالگرد اولین واقعه تلخ زلزله غرب استان کرمانشاه بود که ۹ شهرستان این استان را درگیر کرد. وی با بیان اینکه برای عملیات عمرانی ۹ ماه زمان صرف شده است افزود: خانه 2400 خانواده تحت پوشش کمیته امداد نیاز به بازسازی و نوسازی داشت. طی مدت شش ماهه ۵۰۰ واحد در کرمانشاه افتتاح کردیم سپس در طول ۹ ماه توانستیم 2000 واحد را در این منطقه افتتاح کنیم.

فتاح با اشاره به اینکه مسؤولیت ما برای زلزلهزدگان کرمانشاه رو به پایان است تصریح کرد: ساخت خانه برای افرادی که در خانههای ناایمن زندگی میکنند در دستور کار دولت است. رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه این نهاد مسؤولیت ساخت 5300 خانه در مناطق زلزلهزده غرب کشور را به‌‌عهده گرفت افزود: ساخت این خانهها تا پایان امسال به اتمام میرسد.

فتاح با اشاره به اینکه کمیته امداد برای ساخت خانههای مددجویان زلزلهزده کرمانشاه از کمکهای مردمی نیز استفاده کرد، افزود: مبلغ کمکهای مردمی برای ساخت خانههای روستایی ۱۲ میلیون تومان و برای خانههای شهری ۱۵ میلیون تومان است. وی با بیان اینکه نقشه خانهها توسط بنیاد مسکن تهیه شده است، گفت: کمیته امداد تنها ناظر ساخت منازل بود به نحوی که تهیه نقشه خانهها با بنای ۷۰ متر مربع و ساخت خانهها بهعهده بنیاد مسکن بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها