تا پیش از انقلاب صنعتی در جهان، شاید کسی فکر نمی‌کرد روزی برسد که موضوعات محیط‌زیستی تا این اندازه در صدر مسائل مهم قرار گرفته و به یکی از دغدغه‌های عمومی بدل شود؛ روزی چون امروز که هر صبحش را با شنیدن اخباری چون خشکی دریاچه‌ها، آلودگی هوا و افزایش کانون‌های گرد و خاک و البته تخریب جنگل‌های شمال و غرب کشور آغاز می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۶۳۶۴

یک روز خبر تخریب بیش از یک میلیون و 430 هزار هکتار از جنگلهای زاگرس بر اثر تغییرات اقلیمی، گسترش آفت و بیماری، خشکسالی، آتشسوزی، اجرای پروژههای عمرانی و ریزگرد و روز دیگر هم خبر گسترده شدن سایه نابودی بر فراز ۴۲ درصد از جنگلهای شمال.

این خبر را رئیس انجمن جنگلبانی ایران در گفتوگو با ایسنا ابراز داشته و با اشاره به نابودی جنگلهای زاگرس طی ۳۰ سال گذشته، از ابتلای جنگلهای شمال به چنین سرنوشتی ابراز نگرانی کرده. او همچنین تصریح کرده، علیرغم تصویب قانون طرح تنفس جنگل در برنامه ششم توسعه و ممنوعیت قطع درختان در جنگلهای شمال، قاچاق چوب همچنان در حال وقوع است. در همین حال، همانطور که مقامات مسؤول در کردستان گزارش دادهاند، با مطرح شدن طرح تنفس جنگلهای شمال کشور، توجه قاچاقچیان بر منابع استان کردستان متمرکز شده؛ به طوری که حجم محمولههای چوب قاچاق در ماه اخیر بسیار افزایش یافته و حجم کشفیات، بیش از 120تن بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها