معاون امور استان‌های رسانه ملی اعلام کرد:

سور شبکه های استانی برای جشن انقلاب

امسال چهلمین سالگرد وقوع انقلاب است و بر این اساس رسانه ملی علاوه بر تدارک همه ساله برنامه‌هایی برای پخش در ایام دهه فجر، روایت صادقانه از دستاوردهای 40 ساله انقلاب را به عنوان وظیفه‌ای اصلی برای خود برگزیده و از نیمه دوم سال 95، کمیته‌ای با عنوان ستاد بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی را در معاونت امور استان‌ها و همه مراکز استانی صدا و سیما تشکیل داده است. صبح روز گذشته دکتر علی دارابی، معاون امور استان‌های رسانه ملی در جلسه‌ای که با خبرنگاران داشت به تشریح این اقدامات و فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای سالگرد انقلاب پرداخت.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۴۹

تبیین کارنامه خادمان

دکتر دارابی با اشاره به برگزاری نشستهای تخصصی و هماندیشی برنامههای چهلسالگی انقلاب در مراکز استانها با حضور مدیران، مجریان، تهیهکنندگان و برنامهسازان، معطوف کردن برگزاری بیستویکمین جشنواره تولیدات مراکز استانها با شعار «شبکههای استانی، چهلسال پایداری، افتخار و پیشرفت» و تجلیل از پیشکسوتان و مشاهیر دوران انقلاب اسلامی چون محسن رضایی، حجتالاسلام دعایی، عزتا... مطهری (عزت شاهی) و حسین شریعتمداری را به عنوان برخی اقدامات صورت گرفته برای بزرگداشت این واقعه برشمرد.

او همچنین با اشاره به اقدامات صدا و سیمای مراکز استانها گفت: تولید برنامه گفتوگومحور 200 قسمتی «کارنامه» با هدف ایجاد همدلی، همگرایی و وحدت ملی خادمان ایران از جمله این اقدامات بوده است. در این برنامه استانداران و مدیران نهادها و دستگاههای اجرایی هر استان از اول انقلاب تاکنون حاضر میشوند و کارنامه خدمات جمهوری اسلامی ایران را در ادوار مختلف تبیین میکنند. تولید مجموعه 33 قسمتی مستند دستاوردها و کارنامه نظام با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و توسعه، عمران و آبادانی کشور به خصوص برای نسل جوان به تفکیک هر استان به مدت 5 هزار و 940 دقیقه، تولید و پخش 33 مستند نیمهبلند و دو مستند بلند با موضوع راهپیمایی اربعین به مدت هزار دقیقه که در سال 1396 رونمایی و از شبکههای استانی، ملی و بینالمللی پخش شد، تهیه، تولید و پخش مجموعه مستند 130 قسمتی شهدای مدافع حرم با هدف الگوسازی و معرفی قهرمانان واقعی کشور در عرصه امنیت و استقلال به مدت 5 هزار و 885 دقیقه و تهیه، تولید و پخش مستند برنامه گفتوگومحور برای معرفی و تجلیل از مبارزان و پیشگامان انقلاب اسلامی در استانها از دیگر اقدامات بوده است.

سریالها در راهند

معاون امور استانهای رسانه ملی همچنین از طراحی، برنامهریزی و تولید 18 عنوان فیلم تلویزیونی و 31 سریال با موضوع انقلاب و سرداران دفاع مقدس خبر داد و افزود: در حال حاضر چهار سریال بانوی سردار، گنج راه شیری، جلال و روزهای بیقراری 2 در حال تدوین و صداگذاری است؛ پنج سریال سنجرخان، روایت ناتمام، تقدیر و آینا در مرحله پیشتولید قرار دارند و مجموعههای خاطرات حمید، گوهرشاد بیگم، سرزمین مادری، رضای مرضیه (پیرامون واقعه 19 دی قم)، شهید زینالدین و من و سردار در مرحله پایان نگارش است.

دارابی همچنین از ساخت 16 سریال دیگر از جمله سریال زندگی شهید آیتا... صدوقی، حبیب سپاه (سردار شهید همدانی)، بیباک (طاهره دباغ)، شهید آیتا... دکتر بهشتی، ابوذر زمان (زندهیاد آیتا... طالقانی)، شهید دکتر مجید شهریاری (دانشمند هستهای کشور) خبر داد که در حال نگارش و اصلاح طرح هستند. او خاطرنشان کرد: تولید 60 قطعه اثر موسیقایی با موضوع انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن به مدت 200 دقیقه، طراحی، برنامهریزی و تولید آثار پویانمایی به مدت 572 و مجموعههای موشنگرافیک به مدت 584 دقیقه از دیگر اقدامات این ستاد است. به گزارش جامجم، طراحی، برنامهریزی و تولید مجموعه مستند «چهل سردار» با موضوع معرفی شخصیتهای برجسته در حوزه دفاع مقدس و مقاومت به مدت 2 هزار و 70 دقیقه از دیگر برنامههای در دست ساخت در امور استانهای رسانه ملی است. دارابی همچنین از طراحی، برنامهریزی و تولید مجموعه مستند «چهل حکیم» با موضوع معرفی چهرههای برجسته پزشکی پس از انقلاب به مدت 1600دقیقه، طراحی، برنامهریزی و تولید مجموعه «چهلکوثر» در معرفی مادران و همسران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و چهرههای نامآور در عرصههای علم و فناوری به مدت 195 دقیقه و نیز طراحی و تولید برنامه «چهل کارآفرین» با هدف معرفی کارآفرینان برجسته کشور خبر داد.

افزون بر شبکههای سیما، شبکههای رادیویی استانهای رسانه ملی هم برنامههایی را برای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران تدارک دیدهاند که با موضوعاتی چون بررسی نقش شخصیتها و حوادث تاثیرگذار انقلاب در استانها، بررسی زندگی شخصیتهای انقلابی، پیشرفتهای استانی در حوزههای مختلف و معرفی روستاهای نمونه، برنامههای گفتوگومحور، مسابقات و گزارشهای کوتاه روی آنتن خواهند رفت.

زهرا غفاری

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها