به‌دنبال قتل فجیع جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول، این کشور آماج حملات و تذکرات حقوق بشری قرار گرفته است. به‌گونه‌ای که یکی از مقامات رژیم حاکم بر ریاض اعتراف کرد این کشور از نهادهای بین‌المللی تعداد 258 تذکر حقوق بشری گرفته است.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۰۶

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رسمی سعودی (واس) این موضوع را بندر العیبان، رئیس هیأت سعودی حاضر در شورای حقوق بشر این کشور اذعان کرد و گفت: در میان این توصیهها (تذکرات) اجرای تحقیقات بیطرفانه و شفاف درخصوص کشته شدن خاشقجی نیز دیده میشود. به گفته منابع خبری، بخش اعظم این تذکرات مربوط به بازداشت یا شکنجه فعالان حقوق بشری، روزنامهنگاران و روشنفکران و روحانیون منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی است. بن سلمان از ابتدای قدرت گرفتن خود رویه سختگیرانهای را نسبت به فعالان حقوق بشری در پیش گرفت و بسیاری از آنها را زندانی و شکنجه کرد. قتل فجیع جمال خاشقجی یکی از این نمونهها بود که آفتابی شد و جهان را نسبت بهوقوع جنایات پنهان بن سلمان آگاه کرد . پرونده قتل جمال خاشقجی همچنان باز است و تاکنون مقامات عربستان نتوانستهاند اطلاعات جامع و شفافی دراینباره ارائه کنند. روز گذشته ترکی الفیصل، مسؤول اطلاعاتی سابق حکومت عربستان گفت کشورش به نظام قضایی خود افتخار کرده و هرگز یک تحقیقات بینالمللی در مورد قتل جمال خاشقجی را نمیپذیرد. این درحالی است که ترکیه خواهان اعزام 15 نفر از مامورانی است که به گمان این کشور در قتل خاشقجی دخالت مستقیم داشتهاند.

در همین رابطه و به گزارش الجزیره انگلیسی، روز گذشته ترکیه اعلام کرد تحقیقات خود را درباره پیدا کردن جسد خاشقجی خاتمه داده است. پیشتر مقامات ترکیه اعلام کرده بودند احتمال دارد جسد خاشقجی بعد از قطعه قطعه شدن در اسید حل و امحاء شده باشد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها