هاشم رضایت، تهیه‌کننده مسابقه تلویزیونی برنده باش:

می‌کوشیم از مسابقات خارجی بهتر شویم

پس از گفت‌وگو با گلزار، نوبت به صحبت با تهیه‌کننده مسابقه تلویزیونی برنده باش می‌رسد؛ هاشم رضایت که پیش از این تهیه‌کننده سری اول برنامه موفق «دورهمی» با اجرای مهران مدیری در شبکه نسیم بوده و حالا با برنده باش و گلزار، مهمان مخاطبان شبکه سه سیما شده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۴۶۵

رضایت با توجه به چشمانداز در نظر گرفته شده برای مسابقه تلویزیونی برنده باش و تلاشها برای ارتقای کیفیت این مسابقه میگوید: قالب مسابقات سوال و جوابی، در همه کشورها وجود دارد و ما از همان ابتدا در برنامه گفتهایم که ایدهمان اقتباسی از آن مسابقات بوده است. اما این مسابقات هرکدام جزئیاتی متفاوت از هم دارند. برای مثال ایده دکور ما صددرصد متعلق به خودمان است و آن را از هیچجا نگرفتهایم. همانطور که گلزار هم گفت، ما میخواهیم در هر قسمت بهتر باشیم، اما فقط شکل مسابقه نیست که آن را بهتر میکند. اجرای مجری، سوالات، واکنشهای مردم و کارگردانی هم مهم است. ما در تمام این مراحل جلساتی برگزار میکنیم و میکوشیم حتی از مسابقات خارجی بهتر شویم.

گرچه از ابتدا کتابخوانی به عنوان رویکرد اصلی این مسابقه تلویزیونی عنوان شد، اما این رویکرد در قسمتهای نخست برنامه کمرنگ بود و حالا قرار است جدیتر گرفته شود. رضایت توضیح میدهد: ماهیت اصلی برنامه ترویج و تشویق کتابخوانی است. متاسفانه روند کتابخوانی در کشور ما بسیار ضعیف بوده و خیلیها کتاب نمیخوانند، اما برای معرفی کتاب دیدیم که ابتدا باید برنامه چند قسمتی جلو برود و بعد به این قضیه بپردازیم. الان زمان معرفی کتاب رسیده و تعدادی از سوالاتی که در اپلیکیشن برنامه طراحی میکنیم، بر اساس کتابها خواهد بود.

کمیته طرح سؤال داریم

این تهیه‌کننده با اشاره به حضور گلزار در این برنامه تلویزیونی ادامه می‌دهد: وقتی من و آقای رحیمی نادی برای پیشنهاد اجرای این برنامه سراغ گلزار رفتیم، او مشغول چند پروژه بود و گفت که وقتی برای حضور در این برنامه ندارد. اما بعد از چند جلسه صحبت، وقتی به او گفتیم این مسابقه قرار است به مردم کمک کند بیشتر مطالعه کنند، نظرش جلب شد و پیشنهاد را قبول کرد.

رضایت در‌خصوص روند طراحی سوالات هم می‌افزاید: ما در این برنامه کمیته‌ای متشکل از تعدادی آدم اهل مطالعه و اطلاعات عمومی داریم که شش نفر هستند و سوالات را طراحی می‌کنند. این سوالات به رایانه ریخته شده و به‌طور تصادفی انتخاب می‌شوند. البته سوالات مربوط به هر مرحله متفاوت است. بعضی از سوالات، در اپلیکیشن برنامه وجود دارد و تعدادی دیگر هم سوالات تازه هستند.

به گفته رضایت، گلزار هم یکی از اعضای کمیته طراحی سوالات است. او می‌گوید: کسی که به عنوان مجری برنامه مقابل شرکت‌کنندگان می‌نشیند، باید به سوالات اشراف داشته باشد و بتواند راجع به آنها صحبت کند. او همچنین در طراحی سوالات هم همراهی دارد. برای مثال سوالی داشتیم که او معتقد بود هیچ کمکی به اطلاعات عمومی مردم نخواهد کرد و ما هم قانع شدیم و سوال را حذف کردیم. در عوض سعی می‌کنیم سوالاتی بپرسیم که همه مردم درگیرش باشند و دانستنش برای مخاطبان مفید باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها