سیدعلی حمید قائم‌مقام سیمافیلم تاکید کرد سازمان صدا و سیما نسبت به تعهدات مالی خود به عوامل برنامه‌ها حساس است و بدقولی تهیه‌کننده‌ها نیز پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۸۲۲

سیدعلی حمیدی قائممقام مرکز سیمافیلم در گفتوگو با مهر با اشاره به پروژههایی که بودجههای آنها پرداخت نشده و بازیگران نیز بخشی از دستمزد خود را از تهیهکننده دریافت نکردهاند، گفت: سازمان صدا و سیما به عنوان بزرگترین نهاد فرهنگی و تاثیرگذار در کشور برای خود آییننامههایی دارد و وقتی با تهیهکنندهای قرارداد میبندد، تهیهکننده رابط بین سازمان و عوامل تولید است و بازیگران و دیگر عوامل یک پروژه نیز با تهیهکننده ارتباط دارند.

وی ادامه داد: در حالیکه طی دو تا سه سال گذشته بودجه سازمان در حوزه آثار نمایشی افزایش نداشته، ولی میزان تولیدات و همچنین سریالهای روی آنتن در این مدت افزایش یافته است. حمیدی با اشاره به گلایه بازیگران نسبت به دستمزدها و زمان پرداخت آنها بیان کرد: پیش از این بازیگران دائم گلایه میکردند بیکار هستند؛ اما اکنون بازیگران زیادی در پروژههای مختلف سر کار هستند و ما براساس یک انضباط مالی توانستهایم حدود ۱۳۰ پروژه راهاندازی کنیم.

قائممقام سیمافیلم درباره پرداخت نشدن بخشی از بودجه سریالها عنوان کرد: ما قبول داریم که پرداختهای برخی پروژهها دیر و زود شده است، ولی مشکل مالی برخی پروژهها به دلیل عملکرد بد خود تهیهکنندگان است که با مشکل مواجه شدهاند.

وی در توضیحی درباره سریال «دیوار به دیوار» به کارگردانی سامان مقدم و تهیهکنندگی حمید رحیمی نادی و گلایه بازیگران این سریال از پرداخت نشدن دستمزدهایشان ،تصریح کرد : فصل دوم سریال دیوار به دیوار قرار بود در ۲۰ قسمت ساخته شود، اما ۱۷ قسمت به ما تحویل داده شد و ما نسبت به پروژه دیوار به دیوار حتی بیش از تعهد خود عمل کردهایم و با این حال تا جایی که توانستیم، کمک کردیم.

حمیدی در پایان درباره تکلیف حمید رحیمی نادی تهیه کننده دیوار به دیوار و دستمزدهای بازیگران یادآور شد: تهیهکننده دیوار به دیوار با مشکلات مالی مواجه شده است و بخشی از این مشکلات دست ما نیست؛ چون از طرف ما پرداختها انجام شده است. با این حال پیگیریهایی داریم. پیش از این هم مواردی داشتیم که تهیهکننده به دلیل بدقولیهایی که داشته، ممنوعالفعالیت شده و نمیتواند پروژه دیگری را قبول و کار کند که در پروژه دیوار به دیوار هم پیگیری کردهایم تا از هنرمندان حمایت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها