حجت‌الاسلام قوامی در گفت‌و‌گو با جام جم مطرح کرد:

جهان امروز تشنه سیره مدیریتی رسول خدا (ص) است

یک نظریه پرداز مدیریت اسلامی گفت: جهان امروز تشنه سیره مدیریتی رسول خدا (ص) است که جوانگرا است و بهترین مدل، همین انسانی است که خطا نمی‌کند و مورد عنایت پروردگار به عنوان مدیر کل هستی است.
کد خبر: ۱۱۷۴۵۳۴
جهان امروز تشنه سیره مدیریتی رسول خدا (ص) است

حجت‌الاسلام سید صمصام الدین قوامی در گفت‌‌و‌گو با جام جم آنلاین، در خصوص سیره مدیریتی پیامبر اکرم (ص) در انتخاب و نصب مدیران و چگونگی تعمیم به جامعه امروز اظهار داشت: مدیریت جزو ذات پیامبران است و از وظایف اصلی ایشان است چرا که برای اداره جهان بشر آمدند و از طرف خداوند مأمور و منصوب هستند.

مجتهد نظریه پرداز در مدیریت اسلامی گفت: مقام مافوق پیامبران، خداوند است و قطعا خداوند این توانایی را دارد که مدیریت و ربوبیت کند اما پروردگار کاری می‌کند که به واسطه و توسط بندگان اصلح خود که همین معصومین و اهل بیت (ع) هستند انجام شود.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) یک نمونه کاملی از همه پیامبران است و حکومت را به خاطر همین خاتمیت و اکملیت دارند؛ بعضی پیامبران مانع داشتند و یا شرایط فراهم نبود ولی برای حضرت محمد مصطفی هم مانع برطرف شد و هم شرایط موجود و آن اقتضای مدیریت تأثیرش را کرد و ایشان به مدت 10 سال در مدینه مدیریت کردند و مدیریتشان هم اسوه و نمونه بود.

حجت‌الاسلام قوامی بیان داشت: باید روی سیره مدیریتی پیامبر اکرم (ص) بیش از گذشته کار شود و ملاک ها و معیارهای مدیریتی ایشان در همه ابعاد و محورها و عرصه ها به عنوان یک الگو برای جهان امروز جستجو و استنباط شود.

وی تأکید کرد: جهان امروز تشنه مدیریت خوب است و ضروری است که الگوی مدیریتی رسول خدا (ص) را به جهانیان معرفی کنیم چرا که بهترین مدل همین انسانی است که خطا نمی‌کند، اشتباه نمی‌کند و تمامی کارها و اقداماتشان حساب شده است و مورد عنایت پروردگار به عنوان مدیر کل هستی است.

مجتهد نظریه پرداز در مدیریت اسلامی ادامه داد: این مدل مدیریتی جامعه می‌تواند همیشه به درد بخورد و بعد از رسول الله، امیرالمؤمنین و سایر ائمه معصومین(ع) این مسیر را ادامه دادند و در طول زمان هم یک سری حکومت‌هایی شبیه حکومت پیامبراکرم (ص) بنیان گذاشته شده تا اکنون که این پرچم به حکومت جمهوری اسلامی ایران رسیده است و تلاش دارد خودش را با الگوی حکومتی پیامبر اکرم منطبق کند.

وی گفت: الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی که ارائه شده، تلاشی است در این راستا که یک مدیریتی ارائه شود و تمدنی را تشکیل دهیم که مورد رضای خداوند متعال و ائمه معصومین (ع) باشد.

حجت‌الاسلام قوامی در رابطه با انتخاب و انتصاب جوانان در سیره مدیریتی پیامبر اکرم (ص) بیان داشت: پیامبر جوانگرا بود و ایشان فرموده بودند زمانی که من مبعوث شدم، جوانان بودند که مرا قبول کردند و با من هم پیمان شدند و پیرمردها بودند که با من به مخالفت برخاستند و مرا انکار کردند.

وی با بیان اینکه کابینه پیامبر اکرم (ص) خیلی جوان و حدود 27 الی 28 سال بوده است ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) استاندارهای جوان و فرمانده لشکرهای جوانی داشتند که نماد و مصداق این مطلب مصعب و اسامة بن زید است؛ مصعب سفیر بود و اسامة‌ بن زید فرمانده لشکر بود و شخص امام علی (ع) هم جوان بودند که همه جنگ ها را اداره می‌کرد و قائم مقام پیامبر بود و پیامبر که حکومت را شروع کرد امام علی حدود 23 سال داشت و زمانی که پیامبر از دنیا رفتند امیر المؤمنین 33 سال داشت یعنی جوانی کامل و بازوی توانای پیامبر اعظم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها