همزمان با اجرای شانزدهمین طرح رعد پلیس تهران، بیش از 1400 متهم که دست به جرایم مختلف از جمله سرقت و قاچاق موادمخدر زده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۶۴

به گزارش جامجم، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران در حاشیه اجرای شانزدهمین مرحله از طرح رعد در پلیس پیشگیری پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: در این طرح یازده سرکلانتری حضور داشتند که باعث دستگیری ۱۴۴۳ نفر شد. اکثر متهمان سارق بوده و تعدادی در زمینه قاچاق کالا فعالیت داشتند. بقیه هم خردهفروش موادمخدر هستند.

وی افزود: در طرح فوق 1412 پرونده کشف شد. ۱۳۳ دستگاه خودرو و ۱۱۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و ۳۴ باند نیز متلاشی شد. ۲۰۴ نفر از بازداشتشدگان دارای سوابق متعدد کیفری بودند و برخی هم برای اولین بار مرتکب جرم شدند.

رئیس پلیس پایتخت درباره برخورد با فعالان و سوداگران بازار سکه و ارز افزود: طی دو مرحله، ۸۵ دلال بازار ارز و سکه شناسایی و بازداشت شدند که از این افراد ۲۴۰ هزار دلار، ۱۷۵ هزار دینار، ۵ هزار و ۷۸۵ هزار لیر، ۴ هزار و ۵۲۰ یورو و ۸ کیلو طلای آب شده کشف شد.

وی گفت: با تلاش ماموران پلیس پایتخت، مدیران ۹ شرکت لیزینگ دستگیر شدند و تلاش برای دستگیری دو مدیر دیگر که متواری هستند ادامه دارد.

مشروب فروشی برای یک شبه پولدار شدن

محمد 40 ساله، متاهل و پسری هشت ساله دارد. ترسی از فروش مشروبات الکلی ندارد. میگوید فقط با عمدهفروشان کار میکند و خردهپا نیست. نامش زبانزد مشروبفروشان است. میگوید پنج سال است که بیوقفه مشروب تولید کرده و میفروشد. آن قدر حرفهای کار میکرده که باورش نمیشود ماموران کلانتری عباسآباد پی به فعالیت او برده‌‌اند. گفتوگوی جامجم با او را در حاشیه طرح پلیس میخوانید:

چطور به تهیه و فروش مشروب رو آوردی؟

من تا پنج سال پیش در کار چاپ و تبلیغات بودم اما این کار پول خوبی نداشت و من دوست داشتم زندگی بهتر و پول بیشتری داشته باشم و یک شبه پولدار شوم. 12 سال بود که مشروب مصرف میکردم. به فکرم افتاد حالا که خودم مصرفکنندهام چرا تولیدکننده نباشم.

بعد چه شد؟

رفتم و دو ماهی تولید مشروب را از یکی از دوستانم که تولیدکننده بود یاد گرفتم و مدتی هم با او کار کردم. پس از آنکه فوت و فن تهیه مشروب را یاد گرفتم، تصمیم گرفتم خودم به تنهایی کار کنم. در این پنج سال کارم را در خانه دوستم در عباسآباد انجام میدادم. به او گاهی مشروب و گاهی پول میدادم. او یکی از اتاقهایش را به من داده بود تا از آن به عنوان یک کارگاه تولید مشروب استفاده کنم. هفتهای دو بار به خانه او میرفتم و مشروبها را تولید میکردم و بعد میفروختم.

چقدر مشروبها را میفروختی؟

برایم تکفروشی صرف نمیکرد و احتمال لو رفتنم بود، بنابراین فروشندگان معروف را شناسایی کرده و عمدهای به آنها میفروختم. هر بطری کوچک را به آنها 25 هزارتومان و بطریهای بزرگ را صد هزارتومان میفروختم. در کل ماهی پنج تا ده میلیون تومان از پول فروش مشروبها به دست میآوردم.

همسرت از این کار تو خبرداشت؟

او چیزی نمیدانست. برایش طلا میخریدم، او را به مسافرتهای خوب میبردم و برایش خودرو خریده بودم. او دیگر کاری به من نداشت .

با پول مشروب چه کردی؟

با پول آن دو خانه خریدم، یکی 70 متری در تهران و یک 130متری در اسلامشهر و حتی در صدد خرید دو خانه دیگر در تهران بودم که دستگیر شدم. همچنین دو خودروی سراتو و پژو خریدم.

پشیمان نیستی؟

نه. درآمدم خوب بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها