عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که اف.ای.تی.اف تحفظ‌پذیر نیست، گفت: ما از ترس مرگ نباید خودکشی کنیم و آنها تا ما را خلع سلاح نکنند دست نمی‌کشند.
کد خبر: ۱۱۷۰۹۴۴

به گزارش فارس، اخیرا در کوران مباحث مربوط به تصویب لوایح درخواستی اف.ای.تی.اف در مجلس مصاحبهای با احمد توکلی، نماینده ادوار مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن به این کارگروه و اجرای ضوابط درخواستی آن با تیتری حاکی از موافقت توکلی با پیوستن به این کارگروه منتشر شد.

اما دیروز دکتر توکلی از مخالفت صریح خود با اف.ای.تی.اف سخن گفت و افزود: من گفتم کاری که مجلس نموده و با تحفظ آن را پذیرفته مشروط بر آن است که این کار در کنوانسیون نفاذ داشته باشد. اف.ای.تی.اف قواعدی دارد که قابل دفاع است و قواعدی نیز دارد که از نظر ما قابل دفاع نیست. اگر بتوانیم از حق شرط و حق تحفظ استفاده کنیم در آن صورت پذیرفتنی است. انعکاس مصاحبه این شد که من اف.ای.تی.اف را قبول دارم و بحث اصلی تحتتاثیر قرار گرفت.

توکلی اضافه کرد: یکی از روشهای آمریکا برای اداره جهان، جعل قواعدی است که به جهانداری او کمک کند و دولتهای آزادیخواه و استقلالطلب را تحتتاثیر قرار دهد. اف.ای.تی.اف یکی از آنهاست که ملزم میکند کشورهای عضو اطلاعات شفاف را مبادله کنند؛ اما در تعریفها اختلافنظر هست، مثل تعریف تروریسم و پولشویی. ما در قانون اساسی داریم کسانی که با متجاوز خارجی میجنگند یا کسانی که برای آزادی ملتها جنگ میکنند، تروریست نیستند اگرچه مسلح باشند. توکلی افزود: ما از ترس مرگ نباید خودکشی کنیم. اف.ای.تی.اف به ما میگوید از کارهایی که ما به طور مسلم وظیفه خود میدانیم دست بکشیم. اگر ما اف.ای.تی.اف را بپذیریم آیا رابطه آمریکا با ما بهتر میشود؟ آیا آمریکا مشکل دیگری با ما نخواهد داشت و بهانه دیگری را دست نمیگیرد؟ آقای ظریف، وزیر محترم خارجه میگوید ما تضمین نمیدهیم مانند برجام اگر اف.ای.تی.اف را بپذیریم چه میشود، بلکه اگر نپذیریم محدودیت بر ما شدیدتر میشود. واقعا سادهاندیشی است که کسی تصور کند این آمریکایی که حداقل در این سه چهار سال خودش را به خوبی نشان داده، اگر اف.ای.تی.اف را بپذیریم دیگر بهانهگیری نمیکند و همهچیز حل میشود. من این اعتقاد را ندارم. بلکه معتقدم اگر این بهانه را از آمریکا بگیرید بهانه دیگری پیدا میکند. البته ما نباید بیهوده بهانه دست دشمن بدهیم اما اینجا پذیرش ما به معنای زیر پا گذاشتن قانون اساسی و تکالیف دینی تعهدات انسانی ماست. اگر چیزی را خلاف انسانیت و اسلامیت و استقلال ایران بدانیم نباید زیر بار برویم، حتی اگر آمریکا بهانهجویی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها