دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادعای غرب مبنی بر وجود رسانه‌های آزاد در آن جوامع را از اساس دروغ دانست و گفت: تمام رسانه‌ها موافق یا مخالف دولت‌ها فعالیت می‌کنند؛ کشورهای غربی به‌دنبال از بین بردن حاکمیت خدای متعال هستند؛ تمام دعوای ما با غرب نیز به دلیل همین رویکرد است؛ رسانه‌ها باید با ایمان به حاکمیت خدا به‌دنبال تثبیت آن در جامعه باشند و در این مسیر از چیزی نترسند.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۶۸

به گزارش جام‌جم، آیت‌ا... محسن اراکی نماینده مجلس خبرگان رهبری با دبیر و اعضای کمیته‌های برگزاری همایش علمی پژوهشی اخلاق و رسانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار آیت‌ا... اراکی برگزاری همایش اخلاق و رسانه را کاری بسیار مفید و اساسی توصیف کرد و گفت: این کار ناشی از بینش خوب کارمندان، مدیران و عناصر رسانه‌ای صداوسیما و رسانه ملی است.

تعاریف اخلاق و رسانه مشخص شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: در حوزه اخلاق و رسانه اصرار دارم همیشه تعریف مشخص باشد؛ یکی از اساسی‌ترین تفاوت‌های اندیشه‌های اسلامی و غربی در معانی الفاظ است، این تعریف‌ها بنیاد دارد و افتراضی نیست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: اخلاق و رسانه هر یک در قرآن و اندیشه اسلامی تعریفی مشخص دارند؛ رسانه یک مقوله اجتماعی است، بنابراین از مباحث فقه کلان است؛ ما براساس منابع دینی به طور قطع معتقد هستیم که دو مجموعه تکالیف، دستورها و هدایت‌ها در قرآن کریم برای دو نوع مکلف نازل شده است.

در ابتدای این دیدار دکتر محمدحسین ظریفیان دبیر همایش علمی ،پژوهشی اخلاق و رسانه با ارائه آماری از فعالیت‌های پژوهشی مرکز پژوهش‌های اسلامی رسانه و کاربرد نتایج آنها در شبکه‌های سراسری و استانی اظهار کرد: اکنون این مجموعه در حوزه دین و رسانه دارای مرجعیت است و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی از سراسر کشور به این مرکز مراجعه و محتوای مورد نیاز خود را طلب میکنند.

دکتر ظریفیان ادامه داد: اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه انبوهی از محتوا در سطوح میدانی حوزه رسانه، یعنی متن برنامه پوینده و برنامه‌ساز، پژوهش برنامه‌ای برای تهیه‌کننده و نویسنده تا سطوح بالاتر در دین و رسانه، و اخلاق و رسانه با نگاه مبتنی بر موسیقی و رسانه، روابط زن و مرد و رسانه و مانند اینها که مورد ابتلا هست را ارائه کرده است و در فکر ورود به عرصه‌های مورد نیاز جامعه است که هنوز ورود نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها