بیماری‌های ریه انواع مختلفی دارد که ازجمله شایع‌ترین‌شان می‌توان به آسم، برونشیت، سرطان ریه و بیماری مزمن انسدادی ریه اشاره کرد. جدی گرفتن علائم اولیه و پیگیری درمان می‌تواند نقش بسزایی در بهبود علائم آزاردهنده ناشی از این بیماری‌ها داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۸۳

در ادامه چند مورد از مهمترین علائم بیماریهای ریه را با هم بررسی میکنیم.

مشکلات سرفه

سرفهای که ناشی از سرماخوردگی باشد معمولا در عرض دو هفته کمکم از بین میرود. اما اگر دائم سرفه میکنید و هیچ نشانی از بهبود در کار نیست، نیاز به معاینات پزشکی دارید.

سرفههای خونی خطرناکترند و از آسیب جدی به دستگاه تنفسی خبر میدهند. این آسیب ممکن است براثر ارتفاع، دارویی خاص، خود سرفه یا سرطان ریه ایجاد شده باشد.

مشکلات تنفسی

نفستنگی گاهی ناشی از چاقی و مشکلات قلبی است، اما اگر ربطی به این دو نداشته باشد و ناگهانی و بیدلیل بروز کند میتوان به آسم یا بیماری مزمن انسدادی ریه شک کرد. این حالت همچنین میتواند از علائم اولیه رویهمافتادگی ریهها، انسداد مجاری تنفسی، ذاتالریه یا وجود لخته خون در یکی از شریانهای ریه باشد. اگر صدای نفسکشیدنتان غیرعادی است (مثلاً شبیه صدای سوت شده است)، شاید دچار التهاب یا تومور شده باشید یا شاید هم جسمی خارجی در مجاری تنفسیتان گیر کرده باشد.

درد در نقاط مختلف بدن

آیا همیشه احساس خستگی میکنید و در برخی نقاط بدنتان درد دارید؟ برای مثال فیبروز ریوی میتواند روی بافتهای بدن تأثیر بگذارد و باعث دردهای عضلانی و مفصلی شود. سرطان ریه هم با درد در ناحیه پشت مرتبط است، خصوصا در هنگام تنفس عمیق. این درد حتی ممکن است گسترش پیدا کند و در قفسه سینه و شانهها نیز احساس شود.

منبع: medicaldaily

صدف دژآلود

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها