درباره رامسین کبریتی؛ بازیگر غایب سریال ستایش

از سراب «جم» تا پناهندگی به کانادا

رامسین کبریتی کارنامه خلوتی نداشت؛ او در کل فعالیت حرفه‌ایش در ایران در پنج فیلم و ده‌ها سریال بازی کرد اما چون نه فیزیک و نه چهره‌اش در شمایل کاراکترهای رده یک نبود مدام نقش مکمل بازی کرد و شاید همین افراط در ایفای نقش مکمل بود که باعث شد از جایی به بعد خودش هم منتظر بماند تا نقش مکمل برایش پیش آید و در جا بزند!
کد خبر: ۱۱۶۹۵۰۵

انصاف اگر داشته باشیم باید بگوییم کبریتی تمام نقشهای مکملش را به گونهای همذاتپندارانه ایفا کرد؛ مثلا نگاه کنید به حضورش در نقش یک دلال مهاجرت در درام «آواز قو» که چگونه با حضورش در فیلم نبض هیجان را بالا میبرد و در عین حال و تنها با گفتن چند دیالوگ، عاقبت شومی را که ممکن است در انتظار کاراکتر اصلی قصه باشد نهیب میزند. بسیاری کبریتی را که نسبتی نزدیک با یکی از هنرپیشگان سینمایفارسی داشت در ابتدای دهه نود و با بازی در نقش «صابر فردوس» در فصل دوم «ستایش» شناختند؛ نقشی مانند اغلب نقشهای این سریال تخت و خطی که ایفایش برای یکی مثل کبریتی که با کولهباری تجربه به این سریال آمده بود، مثل آب خوردن بود.

کبریتی برای آخرین بار در سریال «آسمان من» نقش ایفا کرد و به دنبال آن مدتی خبری از او نبود تا اینکه به ناگاه خبر مهاجرتش به ترکیه و همکاری با شبکه ماهوارهای «جم» سر زبان افتاد. کبریتی زمانی به «جم» رفت که سرابی از شرایط اقتصادی ویژه این شبکه برای بازیگران کمکار و بیکار داخلی ساخته بودند و همین سراب بود که یکی مثل کبریتی را مجاب کرد قید سالها نفر دوم بودن را بزند و به «جم» برود، بلکه نفر اول شود اما زهی خیال باطل چون تنها چند ماه بعد از اقامت کبریتی در ترکیه بود که با انتشار اخبار مربوط به قتل سعید کریمیان مدیر «جم» بسیاری از وعدههای ابتدایی که به همکاران داده بودند نقش بر آب شد و کبریتی هم ترجیح داد وقتش را صرف این شبکه نکند و راه خود را جدا نماید.

کبریتی البته مانند یکی نظیر رابعه اسکویی به ایران بازنگشت و برای دریافت مجوز فعالیت مجدد کمترین تلاشی نکرد؛ بهجایش به کانادا رفت تا پناهندگی این کشور مملو از مهاجر را تجربه کند! اینکه کبریتی در کانادا چه خواهد کرد مشخص نیست! آنچه هویداست تصمیم غلط این بازیگر در مهاجرت به «جم» بود که حتی همان نقش دوم بودن در سینما و تلویزیون را از او گرفت و شرایطی را فراهم کرد که سعید سلطانی فصل سوم «ستایش» را بدون رامسین کبریتی و احتمالا حذف کاراکترش بسازد!

هادی پیروز

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها