یک شرکت دانش‌بنیان داخلی عایق صوتی جدیدی مبتنی بر فناوری نانو را به بازار عرضه کرد. رز سینتکست، به‌عنوان محصولی جدید در این زمینه، تمام نیازهای فنی و عملکردی در راستای کاهش صداهای ناخواسته یا نوفه را برطرف می‌سازد. به گزارش جام‌جم و به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، پروژه ساخت این عایق سال 95 تحت پوشش برنامه نانومچ قرار گرفت تا با استفاده از حمایت‌های این برنامه بتواند مسیر تجاری‌سازی را طی کند.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۹۴

در این محصول دانش بنیان سازههای الیافی بیبافت با مواد نانو به شیوهای مناسب پوشش داده شد تا خواص عایقبندی صوت ایجاد شود.این عایق نتیجه شش سال تحقیق و توسعه علمی بوده و خواصی نظیر انعطافپذیری بالا، نصب آسان و قابلیت آبگریزی را ارائه میدهد.

از جمله ویژگیهای این عایق میتوان به مواردی نظیر جذب و افت انتقال صوت، آبگریزی، عدم اشتعال یا کندکنندگی آتش، زیبایی ظاهر به دلیل قابلیت رنگ پذیری و چاپ با طرحهای متنوع، عدم ایجاد اثر منفی برای محیط و نصاب، ضخامت کمتر از یک سانتیمتر، انعطافپذیری، حملونقل آسان، قابلیت برش به شکل دلخواه، عدم انتشار گاز سمی یا بو، عدم رشد میکروب، کاهش پِرتی فضای داخلی پس از نصب نسبت به محصولات مشابه اشاره کرد.در مقایسه با پشم سنگ با ضخامت یکسان، این عایق عملکرد بسیار بهتری دارد.

این محصول برگزیده جشنواره برترینهای نانو در سال 96 علاوه بر تاییدیه نانومقیاس ستاد نانو، تاییدیه آزمونهای خواص صوتی از دانشگاه شریف و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را نیز داراست. پذیرش اولیه ثبت پتنت این فناوری در آمریکا انجام شده و در داخل کشور نیز این فناوری به صورت پتنت به ثبت رسیدهاست.

گفتنی است شرکت دانشبنیان نگین رز سپاهان ظرفیت روزانه بیش از
ده هزار متر مربع تولید ساختارهای الیافی بی‌بافت و فرآیند پوشش دهی آنها با مواد نانوی مورد نیاز، پتانسیل بالایی برای تولید این عایق‌ها در اختیار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها