۱۱۰ مدرسه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) اهدایی مقام معظم رهبری به مناطق محروم کشور، صبح دیروز با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۱۴

به گزارش مهر، این مراسم با حضور آیتا... محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد. بنیاد برکت تاکنون هزار مدرسه را در ۳۱ استان کشور احداث کرده و هماکنون برنامه ساخت هزار مدرسه دوم برکت در دست اجراست. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این مراسم گفت: حدود صد شرکت اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار کردیم و تمام درآمدهایمان را به محرومیتزدایی اختصاص دادیم و فعالیتها نیز در همین مناطق انجام میگیرد. وی افزود: همواره میگویم باید اقتصاد در اختیار مردم باشد. یکی از دوستان توییتی کرده و گفته چرا خود ستاد اجرایی این کار را نمیکند، من پاسخ میدهم که ما همواره تمایل داریم بنگاه اقتصادی را به مردم واگذار کنیم. در سال 94، حدود 154 شرکت در اختیار داشتیم ولی تعداد این شرکتها به 55 شرکت کاهش یافته و همه آنها به بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش ایرنا، مخبر با اشاره به وضعیت ایران در گذشته تصریح کرد: ایران در سال 56، حدود 30میلیون نفر جمعیت داشت، شش میلیون بشکه نفت استخراج میکرد و پنج میلیون بشکه نفت میفروخت. در آن زمان بانک جهانی اعلام کرد 46درصد مردم ایران زیر خط فقر مطلق هستند، یعنی بیش از 5/14 میلیون نفر جمعیت زیر این خط هستند. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: امروز جمعیت کشورمان به 85میلیون نفر رسیده است و زیر دو میلیون بشکه نفت میفروشیم، اما براساس آمار بانک جهانی 5/9 درصد جمعیت یعنی 5/7 میلیون نفر زیر خط فقر هستند. مخبر با اشاره به اقدامات محرومیتزدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: تاکنون این ستاد 400 هزار شغل ایجاد کرده است ضمن اینکه محور اصلی ما در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) موضوع اشتغال است و بنده به صورت روزانه میزان اشتغال ایجادشده را توسط این ستاد در کشور کنترل میکنم. وی از مسؤولان استان خوزستان خواست، اسم 24 مدرسه برکت در این استان را به نام شهدای حادثه تروریستی اهواز نامگذاری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها