رئیس‌جمهور کشورمان در اولین روز حضور خود در نیویورک در جلسه‌ای با مدیران رسانه‌ای آمریکا، استانداردهای دوگانه غرب نسبت به تروریسم را به چالش کشید.
کد خبر: ۱۱۶۶۲۱۲

به گزارش ایرنا، حسن روحانی در این نشست با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: یکی از مقامات آمریکا حرف عجیبی زد و گفته جنایت تروریستها در اهواز، نتیجه رفتار دولت ایران است! اگر اینطور است، آیا مردم آمریکا هم نباید دولت خود را مسوول حادثه تروریستی 11سپتامبر بدانند؟! و آیا در مورد حوادث تروریستی مثلا در پاریس و بروکسل هم میتوان چنین ادعایی داشت؟

رئیسجمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ترامپ حداقل چهار اقدام غلط انجام داده است از خروج یکجانبه از برجام و نادیده گرفتن تعهدات بین المللی، فشار به سایر کشورها برای نقض تعهدات و عدم همکاری با ایران، تحریم مردم و دخالت در امور داخلی ایران به عنوان این چهار اقدام یاد کرد و گفت: ترامپ قبل از اینکه از گفتوگو سخن بگوید باید به عقب برگردد .

روحانی در پاسخ به اصرار یک مدیر رسانه برای دیدار با ترامپ افزود: شما با کسی مینشینید وقهوه می خورید که به تغییر رفتارش امید داشته باشید. ترامپ تا کنون هر چه کرده، ویران کردن اعتماد به دولت آمریکا بوده است. اگراحساس کنیم آمریکا صادقانه در پی بهبود شرایط است، آنگاه حتما فضای تازه ای خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها