در یکی دو ماه ماه اخیر، در کنار تهدیدها و تحریم های آمریکا علیه کشورمان، شاهد درخواست این کشور برای دیدار با مقامات ایران و مذاکره در مورد برنامه‌های موشکی و هسته ای ایران هستیم.
کد خبر: ۱۱۶۵۵۳۴

بحثی که با سفر حسن روحانی به نیویورک داغ‌تر از قبل شده است. همزمان با این سفر، رایان هوک مسئول ویژه رسیدگی به امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا که در موسسه هادسون در واشنگتن سخنرانی می‌کرد، گفت: ایالات متحده آمریکا به دنبال انجام مذاکرات با ایران برای انعقاد پیمانی است که برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور را در برگیرد. وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم توافق جدیدی با ایران امضاء کنیم. این بار توافق، همانند دفعه گذشته توافق شخصی بین دو دولت نخواهد بود. این اظهارات مقام آمریکایی با واکنش محمد جواد ظریف مواجه شد. وزیر امور خارجه کشورمان در توییتر نوشت: آمریکا برجام را توافقی شخصی میان دو دولت خوانده و ادعا کرده که به دنبال یک پیمان است، غلط است. این یک توافقنامه بین‌المللی است که مورد تایید یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است. به علاوه، آمریکا تعهدات پیمانی خود را هم نقض کرده و با دو پرونده در دیوان بین‌المللی دادگستری روبه‌روست.

ازسوی دیگر با توجه به این‌که در آستانه حضور حسن روحانی و دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل هستیم، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته رئیس جمهور آمریکا هرگونه درخواست حسن روحانی برای دیدار را بررسی خواهد کرد و درباره آن تصمیم می‌گیرد. اما بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرده که هرگز درخواستی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای ملاقات با آقای ترامپ مطرح نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها