سید محسن یحیوی وزیر پیشین مسکن و شهرسازی در کابینه شورای انقلاب اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین؛

با سوءاستفاده کنندگان از جایگاه‌های قدرت برخورد شود

سید محسن یحیوی وزیر پیشین مسکن و شهرسازی در کابینه شورای انقلاب اسلامی گفت: در دوران دفاع مقدس با اخلاص و توسل مسئولان کشور به خداوند و مدیریت حضرت امام (ره) همگی در جنگ نابرابر 8 ساله به فضل الهی پیروز از میدان بیرون آمدیم و سختی‌ها را پشت سر گذاشتیم.
کد خبر: ۱۱۶۵۴۹۹
با سوءاستفاده کنندگان از جایگاه‌های قدرت برخورد شود

به گزارش جام جم آنلاین عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تفاوت میان 8 سال دوران دفاع مقدس و جنگ فعلی اقتصادی دشمنان علیه کشور افزود: در حال حاضر جنگ تحمیلی اقتصادی علیه کشور درگرفته، ولی ازآنجایی‌که اعتقاد و خلوص مدیران به عملکردهای جهادی کم‌رنگ شده، مردم نیز بی‌اعتماد به عوامل حاکم شده‌اند.
نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قوانین مصوب در کشور، اجرایی نمی‌شود و آنچه منجر به حفظ، حیثیت و جایگاه انقلاب اسلامی در سطح جهان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، یادآور شد: ملت ما مردمی هستند که وقتی از دست‌اندرکاران و مسئولین کشور صداقت ببینند از جان خود می‌گذرند؛ کما اینکه در جنگ تحمیلی شاهد بودیم که بسیاری از کالاها در کشور با کوپن توزیع می‌شد، اما مردم همین کوپن را مصرف نمی‌کردند و آن را در خدمت جبهه و جنگ قرار می‌دادند.
وی گفت: هم‌اکنون به دلیل عملکرد سه قوه در برخورد با مفاسد اقتصادی، بی‌اعتمادی بین مردم دیده می‌شود. چون وقتی ملت نابسامانی را می‌بینند ناچار هستند که به خوشان اعتماد کنند و در این نبرد اقتصادی که از حالا آغازشده کالاهای موردنیازشان را انبار کنند.
یحیوی با بیان اینکه با اخلالگران اقتصادی که نام آنان کاملاً مشهود و مشخص است برخورد جدی صورت نمی‌گیرد، افزود: عدم برخورد با سوءاستفاده کنندگان از جایگاه‌های قدرت، جدی نگرفتن مسائل و مصالح مردم، کشور و انقلاب است.
وی تأکید کرد: حضرت علی (ع) به مالک اشتر می‌گوید عوامل حکومت خود را از افراد اصیل انتخاب کن و برای آن‌ها ناظر بگذار و اگر خلاف مصالح حکومت و بیت‌المال رفتار کردند، آن‌ها را در بازار بگردان تا مردم آن‌ها را بشناسند و ببینند.
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: ‌اما متأسفانه شاهدیم برخی در ارکان قدرت، در پناه برخی دستگاه‌ها اختلاس می‌کنند، به‌راحتی و آزادانه، و یا با وثیقه‌های کم آزاد هستند.
وی با اشاره به اینکه دفاع نکردن از مردم آنان را بی‌اعتماد و بی اعتقاد به اسلام نمی‌کند؛ بلکه آنان را بی‌اعتماد به عوامل حاکم می‌کند، گفت:‌ با توجه به این سخنان می‌توان تفاوت دو دوره ابتدای انقلاب و هم‌اکنون را ملاحظه کرد.
وزیر پیشین مسکن و شهرسازی در کابینه شورای انقلاب اسلامی در سال 1357 افزود:‌ اگر مسئولان روش خود را عوض نکنند و به دوره اول انقلاب بازنگردند، باید بدانند آینده نگران‌کننده‌ای خواهند داشت. چون وقتی مردم بدانند اداره امور بر عهده مسئولان با اخلاص است و برای حفظ انقلاب و نظام و آسایش ملت تلاش می‌شود نه‌ تنها بیشتر از دوران دفاع مقدس کار خواهند کرد بلکه حضور چشمگیری‌تری خواهند داشت.
نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مسئولان نظام همان‌طور که مدیران زمان جنگ تبعیت از حضرت امام (ره) داشتند از مقام معظم رهبری پیروی بنمایند،‌ مردم از آنان حمایت خواهند کرد. ولی اگر ببینند بعضی برای پر کردن جیب خود و عوامل دیگر بسیج شده و کشور را با سوءاستفاده از اعتماد مردم به تاراج می‌برند، قطعاً ملت در مقابل آنان هیچ جان‌فشانی نخواهند داشت.
وزیر پیشین مسکن و شهرسازی در کابینه شورای انقلاب اسلامی تأکید کرد: اگر مردم صداقت و اخلاص ببینند به جبهه اقتصادی خواهند آمد و حماسه‌ای مانند دوران دفاع مقدس را خواهند آفرید. چون مردم مسلمان ایران، کشور خود را دوست دارند و برای پویایی و سرافرازی این مرزوبوم تلاش می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها