سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به آخرین وضعیت اقدامات اروپا درخصوص ارائه بسته تضمینی به جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح‌های اولیه از جانب اروپایی‌ها به سبب فقدان تضمین‌های لازم، قابل اجرا نبود لذا طرح‌های جدیدی مطرح شده و در حال تفاهم بر سر سازوکار‌هایی هستیم که بتواند همکاری‌های اقتصادی ایران و اروپا را رقم بزند.
کد خبر: ۱۱۶۵۳۴۵

به گزارش میزان، بهرام قاسمی که در نشست خبری صحبت میکرد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رئیسجمهور در اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک که ظرف روزهای آینده برگزار خواهد شد، شرکت میکند یا خیر، گفت: تصورم این است که رئیسجمهور بهمنظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر خواهد کرد.

وی درباره نشست شورای امنیت سازمان ملل که به ریاست آمریکا و با موضوع ایران تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: ما در این رابطه پس از انجام بررسیهای لازم اطلاعرسانی میکنیم و شکل رفتاری خود را در قبال این جلسه توضیح خواهیم داد.

سخنگوی وزارتخارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر جزئیات دیدارهای اخیر جان کری و ظریف افزود: این دیدارها در ادوار نزدیک نبوده است و چنانچه در راهروی محل برگزاری یک اجلاس بینالمللی، یکی از مدعوین سخنی خطاب به وزیر خارجه ما بگوید، بهعنوان مذاکره تلقی نمیشود؛ بنابراین دیدارهایی که گفته میشود بین آقایان ظریف و کری در اجلاسیههایی نظیر اجلاس امنیتی مونیخ یا اجلاس نروژ صورت گرفته است، دیدارهای رسمی نبوده است. وی درباره اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران و اینکه آیا کشورمان شرطی برای انجام این مذاکره دارد هم گفت: ما به مذاکره با آمریکا فکر هم نمیکنیم چه برسد برای آن شرط داشته باشیم.

قاسمی در پاسخ به پرسشی پیرامون ادعای یک رسانه صهیونیستی مبنی بر حمله جنگندههای این رژیم به بوئینگ حامل سلاح ایرانی در فرودگاه دمشق یادآور شد: این قبیل دروغپردازیها و هذیانگوییهای صهیونیستها برای اثرگذاری بر جبهه مقاومت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها