آیین نکوداشت داریوش ارجمند و رونمایی از فیلمنامه «شنیدم گوسفندی را بزرگی ...» روز گذشته در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۴۷۳۲

به گزارش سینماپرس، این بازیگر سینمای ایران سپس به ویژگیهای فرهنگ ایران پرداخت و گفت: ما فرهنگ و مردم بسیار عجیبی داریم. ما در طول تاریخمان بت نپرستیدهایم و این امتیاز شریفی برای ملت ایران است. ما از طلوع تاریخ بت نپرستیدهایم و تا غروب تاریخ نیز نخواهیم پرستید. به همین دلیل اسلام را خیلی خوب و بهتر از دیگرانی که آنرا پذیرفتند، پذیرفتیم و درکش کردیم و عظیمش کردیم. همانطور که عاشورا را بهوجود آوردیم و فرهنگ کربلا را توضیح دادیم. ما از عاشورا مکتب بهوجود آوردیم. مکتبی که نقاشی و شعر و موسیقی و نمایش و ... خود را دارد. به لطف و برکت ناصر تقوایی، ما سینمای عاشورایی هم داریم. او با فیلمهایی که درباره عاشورا ساخت، سینما را هم به این مکتب بزرگ وصل کرد.

او سپس به گلایه از وضعیت فرهنگی کشور پرداخت و اظهار کرد: ما امروز گرفتار بیآبی هستیم و همینطور گرفتار کم فرهنگی. به فیلمها و تئاترهایمان نگاه کنید. گاهی خجالت میکشم به سالنهای نمایش بروم. سینما پر از اسب و مارمولک و لاکپشت و هزارپا و حیوانات عجیب و غریب شده است. کو «ناخدا خورشید» و «اجارهنشینها» و «پرده آخر؟»، آن سینما دیگر وجود ندارد و داستان دیگری شده است. در سینما شاهدیم از تنگناهایی که مردم دچار آنند، بهره میبرند. میبینیم در میان یک جمع همراه میتوان متلکهایی گفت که در خلوت هم قابل گفتن نیست و همه دستهجمعی میخندند و پول میدهند تا چنین چیزهایی بشنوند و بخندند. چه به سر ما و فرهنگمان آمده است؟ سینمای ایران پشتوانههایی حیرتانگیز در فرهنگ ما دارد ولی هیچکس مثلا سراغ شاهنامه نمیرود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها