با باز شدن مدارس یکی از دغدغه‌های بیشتر مادران صبحانه نخوردن بچه‌های مدرسه‌ای است و از آنجا که ارتباط مستقیمی بین عملکرد مغز و تغذیه بخصوص وعده صبحانه وجود دارد باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری به خرج دهند، اما این مشکل با کمی حوصله و سلیقه برطرف می‌شود و بچه‌ها با اشتیاق و اشتها صبحانه را می‌خورند و پر انرژی به مدرسه می‌روند.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۷۰

با ما همراه باشید.

جودوسر و پودر پروتئین

مواد لازم:

جودوسر: یک فنجان، شیر نیم چرب: یک لیوان، پودر پروتئین: یک قاشق غذاخوری

جودوسر، شیرنیم چرب و پودر پروتئین را خوب با هم مخلوط کرده و یک دقیقه در ماکروفر میگذاریم. صبحانه ما به همین سرعت آماده میشود.

این صبحانه حاوی انرژی زیاد، فیبر، پروتئین، کلسیم، انواع ویتامین و مواد معدنی فراوان است. در ضمن پودر پروتئین به رشد و تقویت عضله هم کمک کرده و هم طعم بهتری به صبحانهمان میدهد.

سیب و کره بادام زمینی

مواد لازم:

سیب: یک عدد، کره بادامزمینی: یک قاشق غذاخوری، شیرنیم چرب: نصف فنجان

سیب را شسته و پوستش را میگیریم و خرد یا رنده میکنیم. کره بادامزمینی و شیر را اضافه کرده و خوب هم میزنیم. صبحانه آماده میل کردن است.

سیب دارای فیبر است و باعث سیری میشود. کره بادامزمینی هم مقدار زیادی اسید چرب ضروری و پروتئین دارد و باعث تقویت قدرت بدنی میشود. شیر هم که سرشار از کلسیم و برای رشد و استحکام استخوانها مفید است.

معجون موز و عسل

مواد لازم:

شیر: یک لیوان، موز کوچک: یک عدد، عسل: یک قاشق غذاخوری، کنجد و مغز تخمه: یک قاشق غذاخوری

شیر و موز خرد شده را در مخلوط کن ریخته و میکس میکنیم. بعد عسل، مغز تخمه و کنجد را اضافه کرده و خوب هم میزنیم.

این صبحانه دارای کلسیم، ریزمغذیهای مفید، چربی، پتاسیم و... است و این معجون خوشمزه باعث نشاط، تقویت سیستم عصبی و ایمنی بدن، رشد استخوانها و... می شود.

مژده مظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها