جبران گرانی‌ها با 35 هزار تومان

دولت قصد دارد با هدف جبران کاهش قدرت خرید خانوارهای مستضعف در اثر گرانی‌های اخیر، به ۹‌میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، به هر نفر ۳۵ هزار تومان کارت خرید کالا پرداخت کند.
کد خبر: ۱۱۶۳۶۸۶

امیرخسرو فخریان، رئیس اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای در گفتوگو با تسنیم درباره بسته حمایتی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: این طرح در ادامه طرحی است که دولت چندین سال است اجرا میکند. با اجرای این طرح، کارتهای خرید به نام سرپرستان خانوار شارژ شده و به ازای هر نفر 35هزار تومان به آن واریز میشود؛ اما خانوارهای بالای چهار نفر به ازای هر نفر 30هزار تومان شارژ صورت گرفته و به ازای هر نفر اضافه، ده هزار تومان به مبلغ چهار نفر اضافه خواهد شد؛ بر این اساس سقف در نظر گرفتهشده برای هر خانوار 130 هزار تومان است.

وی افزود: ارائه سبدهای کالایی به اقشار ضعیف قبلاً هم انجام میشد، اما با توجه به مشکلاتی که توزیع سبد کالایی داشت، تصمیم بر این شده که کارتبانکی سرپرستان خانوار، شارژ نقدی شده و برای خرید کالا از فروشگاههای زنجیرهای قابل استفاده باشد. وی درباره سازوکار اجرای کار توضیح داد: کارتهای معرفیشده از سوی سرپرستان خانوار که عضو شبکه شتاب است، بهمیزانی که اشاره شد، شارژ میشود. افراد نمیتوانند مبالغ این کارتها را برداشت کنند و الزام دارند حتما در فروشگاههای زنجیرهای کالا خرید کنند، اما اینکه چه اقلامی را خرید کنند، به انتخاب خود خانوارهاست و محدودیتی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها