رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد

لزوم احیای کارت سوخت برای مقابله با قاچاق

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد قاچاق سوخت اظهار کرد: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده،‌اما همچنان شاهد هستیم که در این جلسه مقرر شد برای ساماندهی بحث قاچاق سوخت کارگروهی تشکیل شود تا توسط آن کارگروه مکانیزم‌های مبارزه با قاچاق سوخت بررسی شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۸۸

به گزارش فارس، علی مؤیدی خرمآبادی در حاشیه دومین جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور نماینده سه قوه در وزارت کشور تشکیل شد، گفت: موارد مختلفی برای جلوگیری از قاچاق سوخت مدنظر است که یکی ازآنها احیای دوباره کارت سوخت است.رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه اموال تملیکی تا پایان سال تعیین تکلیف میشود، گفت: بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال تملیکی در انبارها نگهداری میشود.

وی گفت: با مصوبه اخیر دولت مقرر شده تا پایان سال کلیه اموال تملیکی که در انبارها نگهداری میشود، تعیین تکلیف شود و بخشهایی که باید صادر شود، صادر شده و بقیه به فروش برود یا در صورت لزوم منهدم شود.رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: قول میدهم تا پایان سال هیچگونه اموال تملیکی که قطعیت پیدا کرده است، در انبارها نگهداری نشود.

وی ادامه داد: متولی نگهداری و تعیین تکلیف این اموال سازمان اموال تملیکی است، البته چهار دستگاه یعنی وزارت صنعت، بهداشت، جهاد کشاورزی و وزارت نفت هم در مورد این اموال اظهارنظر میکنند.

مؤیدی خرمآبادی با بیان اینکه عدد دقیقی از اموال تملیکی در سال جاری اعلام نشده است، گفت: براساس آماری که توسط سازمان اموال تملیکی برای سال ۹۶ به ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام شد و نامه آن مکتوب و موجود است، این اموال بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که در انبارهای تملیکی نگهداری میشود که با دستور رئیس جمهور و مصوبه دولت این اموال امسال تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: پرونده قاچاق خودرو هم در حال رسیدگی بوده و مراحل قضایی آن در حال طی شدن است و امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم.وی با بیان اینکه بیشتر کالاهای قاچاق مربوط به پوشاک، قطعات خودرو، لوازم خانگی و بهداشتی است، اظهار کرد:کالاهای مکشوفه قاچاق تاکنون نسبت به سال گذشته ۱۲۳ درصد به لحاظ ارزشی رشد داشته است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: اگر سازمان استاندارد، وزارت بهداشت و حوزههای تخصصی نظرشان در رابطه با استفاده از یک قلم کالای تملیکشده مثبت باشد، آن کالا به فروش میرسد و به بازار برگردانده میشود در غیر این صورت تصمیمات دیگری در مورد آن اخذ خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها