یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نساجی با استفاده از نانوذرات، نخ‌هایی با قابلیت نشر پرتو فروسرخ عرضه کرد که قادر به بهبود سوخت و ساز بدن است.
کد خبر: ۱۱۶۳۲۴۲

این شرکت در حوزه نساجی موفق به تولید نخ نایلون با قابلیت نشر پرتو فروسرخ با نام تجاری HEALTEX و موفق به اخذ گواهی نانومقیاس از سوی ستاد توسعه فناوری نانو نیز شده است.

قرنها است که در طب سنتی شرقی از پرتو فروسرخ برای درمان استفاده میشود. گرمای حاصل از امواج فروسرخ میتواند دردهای موضعی را رفع کرده و به افزایش سطح سلامتی کمک شایانی کند.

از اینرو این شرکت اقدام به تولید نخهای نایلون با قابلیت نشر پرتو فروسرخ کرده است. در منسوجات تهیه شده از این نخها، نانو ذرات سرامیکی با قابلیت انتشار پرتو فروسرخ میتوانند با استفاده از تولید این نوع امواج، رگها را بازتر کرده و موجب افزایش سرعت، مقدار و گردش خون در محل گرمادهی شوند. در نتیجه با افزایش گردش خون، اکسیژن بیشتری به بافت بدن وارد و این امر به افزایش سوخت و ساز بدن منتج میشود.

اگر این فرآیند در بخش بزرگی از بدن که بهواسطه یک لباس پوشیده شده باشد، اتفاق بیفتد، سبب افزایش گردش خون در سراسر بدن شده و اثرات مثبت یاد شده در کل بدن اتفاق میافتد. این امر سبب افزایش سطح اکسیژن موجود در خون، کاهش میزان اسید لاکتیک در زمان فعالیتهای بدنی و کاهش تجمع چربی در بافتها میشود.

پوشاک نهایی تولید شده از این نوع نخ قادر است بخشی از انرژی حرارتی خارج شده از بدن را که در فعالیتهای روزمره در بدن به هدر میرود، به پرتو فروسرخ تبدیل کرده و آن را به بدن بازگرداند. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها