ناهمخوانی خبرهای اعلام شده از سوی بخش خصوصی و دولتی کشور در اغلب حوزه‌ها به‌ویژه گردشگری که فاقد یک نظام آماری یکپارچه است،‌ برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و حتی کوتاه‌مدت را با دشواری مواجه می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۰۴

به گزارش جامجم، در تازهترین آماری که از سوی رئیس نهاد متولی گردشگری ارائه شده، رشد 38 درصدی ورود گردشگر به کشور در چهار ماهه نخست امسال بارقهای از امید در دل فعالان این حوزه روشن میکند. اما در همین حال، با لغو بسیاری از پروازهای خطوط هوایی خارجی به ایران و برعکس، خوشبینی ناشی از این خبر میتواند با تردیدهای بسیاری همراه باشد و در حالی که با کاهش بیشتر ارزش ریال ایران در برابر ارزهای خارجی طی دو ماه گذشته، سفر به کشورمان برای خارجیها بسیار ارزان شده، دشواری در سیستم حمل و نقل پروازی، به عاملی بازدارنده در مسیر رشدگردشگر ورودی بدل شود.

با این همه آنگونه که متولیان دولتی این صنعت گفتهاند، بیش از 1900 طرح در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در کشور و با اعتبار 430 هزار میلیارد ریال در دست اجراست. همچنین قرار است دولت از محل صندوق توسعه ملی، وامهایی با سود 14 درصدی در اختیار سرمایهگذاران حوزه گردشگری قرار دهد که البته برای اطمینان صحت این اخبار باید به انتظار گزارشهای بخش غیردولتی این حوزه نشست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها